Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (y.l.) > UZMANLIK ALAN DERSI 4
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSI 4 İkinci düzey AUB 854 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ---
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. İNCİ AKKAYA ORALHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ---
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapar. Tez çalışması ile ilgili son gelişmelere ulaşır. Tez konusu ile ilgili bilgileri sınıflar ve değerlendirir. Bilimsel etiği kavrar. Çalışmalarını sözlü ve yazılı olarak sunar.
Dersin tanımı ---

Dersin içeriği
1- Tez konusu ile ilgili literatür taraması
2- Tez konusu ile ilgili literatür taraması
3- Tez konusu ile ilgili literatür taraması
4- Tez konusu ile ilgili bilgilerin sınıflandırılması ve değerlendirilmesi
5- Tez konusu ile ilgili bilgilerin sınıflandırılması ve değerlendirilmesi
6- Tez konusu ile ilgili bilgilerin sınıflandırılması ve değerlendirilmesi
7- Tez konusu ile ilgili bilgilerin sınıflandırılması ve değerlendirilmesi
8- Ara Sınav
9- Tez konusu ile ilgili bilgilerin sınıflandırılması ve değerlendirilmesi
10- Tez konusu ile ilgili bilgilerin sınıflandırılması ve değerlendirilmesi
11- Tez konusu ile ilgili bilgilerin sınıflandırılması ve değerlendirilmesi
12- Çalışmaların sözlü ve yazılı olarak sunumu
13- Çalışmaların sözlü ve yazılı olarak sunumu
14- Çalışmaların sözlü ve yazılı olarak sunumu
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Alanında edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek, çalışmalarını bağımsız olarak ya da projeler kapsamında grup olarak yürütebilme.
2- Alanı ile ilgili bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip edebilmek.
3- Çalışmalarını; yazılı, sözlü ve görsel çeşitli yöntemler kullanarak sistematik biçimde aktarabilme.
4- Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ---
Yardımcı Kaynaklar Danışmanıın tez çalışması ile ilgili önereceği kaynaklar.

Ders ile ilgili dosyalar