Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > DEVLET GÜVENLİĞİ VE HABER ALMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DEVLET GÜVENLİĞİ VE HABER ALMA İkinci düzey CIGH4104 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ONUR KORKMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ONUR KORKMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ONUR KORKMAZ
Dersin veriliş şekli Sunum tekniği ve soru cevap tekniği
Dersin amacı Bu dersin amacı, devlet güvenliği sistematiğinin öğrenciye tanıtılarak, devlet güvenliğine etki edebilecek oluşumların yapıları, eylemleri, finans ve insan kaynakları hakkında bilgilendirerek, espiyonaj - kontrespiyonaj ve temel istihbarat kavramları hakkında bilgilendirmektir.
Dersin tanımı 1. Törerle Müdcadele ve İstihbarat ile ilgili temel kavramlar bilgisi. 2. Devlet yönetim biçimlerinin özelliklerini kavrama gücü. 3. Devlet güvenliğine yönelik tehdit ve tehlikeleri analiz edebilme. 4. Terör suçları ile diğer suçlar arasındaki farkları ayırt edebilme. 5. Terörle mücadele kapsamında polisin görev, yetki ve sorumluluklarını kavrayabilme. 6. Türkiye''deki terör örgütlerini ve faaliyetlerini bilme. 7. Uluslararası terör örgütlerini ve faaliyetlerini tnaıma. 8. İstihbarat toplamada ve kullanmada izleneek yolların bilgisi. 9. Terörle mücadelede istihbaratın önemini kavrama gücü. 10. Psikolojik harekat süreçleri bilgisi. 11. Terörle mücadelede psikolojik harekatın önemini kavrama gücü. 12. Terör operasyonlarının özelliklerinin bilgisi. 13. Görevde sabırlı, dikkatlı ve tedbirli olmanın gereğine inanma. 14. Ekip çalışmasının önemine inanma. 15. Bağımzlık, demokrasi ve adaletin önemine inanma. 16. Başarılı olmada vatandaşın güven ve desteğinin gerekliliğine inanma. 17. İnsanlara önyargısız yaklaşmanın gerekliliğine inanma. 18. İnsanların düşünce, kanaat ve yaşan biçimlerine saygı gösterme

Dersin içeriği
1- Devlet ve Güvenlik Kavramı
2- Devlet Güvenliği
3- Terör ve Terörizm
4- Terör ve Terörle Mücadele
5- Türkiye''de Terör Faaliyetleri
6- İstihbarat Nedir?
7- İstibarata Karşı Koyma Faaliyetleri
8- Espiyonaj ve Kontrespiyonaj
9- Terörün Unsurları
10- Terörün Ortaya Çıkısındaki Başlıca Faktörler
11- Psikolojik Harekat ve Propaganda
12- Operasyon Nedir
13- Operasyon Çeşitleri
14- Uluslararası Terör Örgütü ve Faaliyetler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Törerle Müdcadele ve İstihbarat ile ilgili temel kavramlar bilgisi.
2- Devlet güvenliğine yönelik tehdit ve tehlikeleri analiz edebilme.
3- Terör suçları ile diğer suçlar arasındaki farkları ayırt edebilme.
4- Türkiye''deki terör örgütlerini ve faaliyetlerini bilme.
5- İstihbarat toplamada ve kullanmada izleneek yolların bilgisi.
6- Terörle mücadelede istihbaratın önemini kavrama gücü.
7- Uluslararası terör örgütlerini ve faaliyetlerini tanıma
8- Terörle mücadelede psikolojik harekatın önemini kavrama gücü.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 10 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     79
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı --
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar