Giriş | English
Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (yüksek Lisans) > ESTETİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ESTETİK İkinci düzey GRFT010 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yoktur.
Eğitimin dili Türkçe.
Koordinatör DOÇ. DR. ERHAN YILDIRIM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ERHAN YILDIRIM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yoktur.
Dersin veriliş şekli Yüzyüze eğitim şeklindedir.
Dersin amacı Sanat, estetik, güzel, güzellik hakkında temel kavramların öğrenilmesi ve yorumlanması.
Dersin tanımı Estetik ve Estetikle İlgili (Estetik Nesne/Deneyim/Tutum/Beğeni/Yargı) Estetik Değer gibi Temel Kavramların ele alındığı derstir.

Dersin içeriği
1- Dersin Tanımı, Dersin Amacı, Ders İçeriği, Ders Müfredatı, sorumlulukları ve ders ile ilgili açıklamalar.
2- Sanat nedir? Estetik nedir?
3- Estetik teorinin değeri, dil kullanımı ve ilk sanatsal örnekler. Antik çağda, estetik anlayışları, Mimesis
4- Plato ve Aristotle''nin sanat ve estetik üzerine fikirleri ve karşılaştırma.
5- Antik ve Ortaçağ''ın algıyı şekillendiren estetik unsurları: yargının kriterleri, yazar ve kaynak arasındaki bağ ile ilişkilendirilmiş duygular ve sonuçlar.
6- Valör sanat ve estetik arasındaki ilişki. Antik çağ ve Orta Çağ estetiği karşılaştırması. Sanatsal keşif yolunu sorgulamak için bir uygulama.
7- Vize Sınavı.
8- Rönesans dönemi estetiği. Estetik ve felsefi görüşler üzerine etkileri.
9- Orta Çağ ve Rönesans estetiği karşılaştırması. Sorgu değerlendirme örnekleri.
10- Aydınlanmadan günümüze estetik. Estetik hedonizm savunması, fonksiyonel-gerçekçilik, dil ve sanat, estetik ve psikolojik bakış açısının ilk örnekleri: Fenomoloji
11- Modernite ve estetik.
12- Estetik ve sanatçıların farklı örneklerini yansıtan estetik.
13- Postmodernizm ve estetik.
14- Final Sınavı.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Estetiğin temel kavramlarını açıklayabilme.
2- Sanat, sanat eseri ve sanatçı arasındaki ilişkileri tartışabilme ve açıklayabilme.
3- Sanat felsefesi ile estetik arasındaki bağın kavranması,
4- Estetik Değerin ne olduğunu anlayabilmek,
5- Sanat eserini estetik değerler temeli ile analiz edebilmek,
6- Sanat ve güzellik ile bilgi ve deneyiminin çağdaş yaşamın gereği olduğunu kavraması.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16- Akademik dünyayı tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 6 6 36
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Estetik, İsmail TUNALI, Remzi Kitabevi, 2007.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar