Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyomedikal Mühendisliği (y.l.) > DÜŞÜK KARBON TEKNOLOJİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DÜŞÜK KARBON TEKNOLOJİLERİ İkinci düzey ESM 605 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Turkish
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ GÜLŞAH ELDEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Assoc. Prof. Dr. Nesrin Kayatas Demir
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Lecturer Mehmet Fatih Kaya
Dersin veriliş şekli Face to face
Dersin amacı To introduce and familiarise students with technologies for the use of renewable energy for heat and power production. To understand technologies for low carbon transportation including alternative drive-trains and fuels. To understand optimisation and the tools and techniques that can be used to improve engineering systems
Dersin tanımı Renewable energy resources (e.g. solar, thermal, biomass, hydrogen, and waste) Low carbon vehicle drive-trains. Vehicle energy consumption, emissions and alternative fuels. Optimisation theory and techniques.

Dersin içeriği
1- Yanma, ileri güç üretim sistemleri.
2- Yanma sonrası CO2 yakalama sistemleri ve yenilenebilir ve gelecek nesil enerji sistemlerinde düşük karbon sağlayan teknolojiler.
3- Ulaşım ve enerji.
4- Karbonun güvenli bir şekilde depolanması ve kaçakların/hareketin gözlemlenmesi, CO2 enjeksiyon stratejilerinin optimizasyonu.
5- depolama sahası dağıtımı.
6- CO2 boru transfer emniyeti.
7- fosil yakıt kaynaklı emisyonların iklim değişikliği üzerine etkisi.
8- Vize Sınavı.
9- İklim değişikliği ve enerji sistemlerinin araştırılması.
10- İklim değişikliği ve enerji sistemlerinin araştırılması.
11- Yeni ve alternatif yakıtlar.
12- Yeni ve alternatif yakıtlar.
13- Yeni teknolojiler ve yeni alternatif yakıtlar ile ilgili emisyonların yaşam döngüsü analizi.
14- Yeni teknolojiler ve yeni alternatif yakıtlar ile ilgili emisyonların yaşam döngüsü analizi.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Değişik sistemlerin parasal ve çevresel faydalarını değerlendirmek ve maliyet analizi ile boyutlandırma için kullanılan yöntemleri uygulatabilmek ve anlatabilmek.
2- Önemli değişkenleri kullanarak, değişik teknolojilerin uygulanabilirliğini değerlendirmek.
3- FIT ve RHI tasarımlarından geriye dönüşleri hesaplayabilmek.
4- Gelecek düzenlemelerin planlanan politikaların ve projeler için anlamının yönünü yeteri kadar anlayabilmek.
5- Müşterilere ihtiyaçlar hakkında tavsiye verebilmek ve yeni ve halihazırda var olan binalarda Düşük Karbon Teknolojilerinin kullanımıjnın potansiyel faydaları hakkında tavsiye edebilmek.
6- Müşteri için uygulanabilirlik çalışma raporu hazırlayabilmek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2- Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3- Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4- Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5- Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6- Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7- Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10- Hastanerlerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11- Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12- Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14- Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15- Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16- Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17- Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 10 5 50
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Zero-carbon Homes: A Road Map 1st Edition, Kindle Edition
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar