Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İŞLETME YÖNETİMİ |
Birinci düzey |
B-İŞL202 |
Seçmeli |
4 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYŞE CİNGÖZ KARAFAKIOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. AYŞE CİNGÖZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersin veriliş şekli esas itibariyle hoca tarafından temel konuların anlatılmasına dayanmaktadır. Ayrıca, sınıf içi tartışma ve soru sorma-yorum yapmanın teşvik edildiği bir yöntem uygulanacaktır.
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı temel yönetim süreci hakkında bilgi vererek, yönetimin beş temel fonksiyonunu (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon ve kontrol) açıklamaktır. Ayrıca, yönetici adaylarının yönetim disiplinine ilişkin bilgi edinmelerini ve öngörülerini geliştirmelerini sağlamak hedeflenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
İşletme yönetimi dersi yönetim ve yöneticilik kavramlarını, yönetim düzeyleri ve yönetim becerileri arasındaki ilişkilerin gösterilmesini ve yönetimin beş temel fonksiyonu olarak kabul edilen planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon ve kontrolü kapsamaktadır. Ders işletme amaçlarının belirlenmesi, örgüt yapısının tasarlanması, örgüt içindeki insan kaynağının harekete geçirilmesi, yapı içinde uyumun sağlanması ve sonuçların denetlenmesi noktasında yapılan faaliyetleri de içermektedir.
|
1- |
Yönetim bilimi ile ilgili genel açıklamalar ve tanımlar, yönetici kavramı, yönetim becerileri ve yönetim düzeyleri
|
2- |
Planlama fonksiyonunun tanımı ve içeriği, planlama türleri, stratejik planlama
|
3- |
Örgüt amaçları, özellikleri, amaçlar hiyerarşisi
|
4- |
Amaçlara göre yönetim ve özellikleri
|
5- |
Organizasyon fonksiyonunun tanımı ve içeriği, temel örgüt kuramları, biçimsel ve biçimsel olmayan örgütlenme, yönetim labirenti
|
6- |
Organizasyon ilkeleri, organizasyon yapısını etkileyen yapısal faktörler
|
7- |
Organizasyon yapısını etkileyen bağlamsal faktörler, mekanik ve organik örgüt yapıları
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Yürütme fonksiyonunun tanımı ve içeriği, yürütme ilkeleri, yürütme araçları
|
10- |
Güç, yetki, emir
|
11- |
Liderlik, motivasyon, disiplin
|
12- |
İletişim ve johari penceresi
|
13- |
Koordinasyon fonksiyonunun tanımı ve içeriği, koordinasyon araçları
|
14- |
Uyuşmazlık ve çatışma çözüm stratejileri
|
15- |
Kontrol fonksiyonunun tanımı ve içeriği, kontrol süreci
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
Final Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yönetim sürecini tanımlar.
|
2- |
Yönetim fonksiyonları arasındaki ilişkileri açıklar.
|
3- |
Yönetim düzeyleri ve yönetim becerileri arasında ilişki kurarak, yönetici özelliklerini sıralar.
|
4- |
Yapısal ve bağlamsal koşulları dikkate alarak bir örgüt yapısının nasıl tasarlanacağını açıklar.
|
5- |
Biçimsel ve biçimsel olmayan örgüt yapıları arasındaki ilişkileri ve bu yapıların dinamiklerini tartışır.
|
6- |
Örgüt içindeki insan kaynağının, örgütsel amaçlar doğrultusunda çalıştırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
|
7- |
Örgüt içinde işler, faaliyetler ve kişilerarası uyumun nasıl sağlanacağını açıklar.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İktisadi konular ile ilgili temel kavramları ve ekonomik göstergeleri açıklar.
|
|
2- |
İktisadi olayları, kavram ve teorileri kullanarak açıklar.
|
|
3- |
İktisadi teorilerin ve modellerin işleyişini açıklar ve uygun analiz araçları ile test eder.
|
|
4- |
İktisadi düşüncenin gelişimi ve modern düşünce sistemi içindeki yerini karşılaştırmalı olarak analiz eder ve açıklar.
|
|
5- |
Nitel ve nicel analiz yöntemleri ve araçları veri toplama, analiz etme ve yorumlamada kullanır.
|
|
6- |
Sayısal, sözel ve grafik halinde sunulan iktisadi bilgileri açıklar.
|
|
7- |
İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır.
|
|
8- |
İktisat alanında bir yabancı dili kullanır ve yabancı literatürü takip eder.
|
|
9- |
Karşılaşılması öngörülmeyen karmaşık iktisadi durumlarda, yeni yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretebilir.
|
|
10- |
Bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte karşılaşılan iktisadi sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
|
|
11- |
İktisat alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
12- |
Bağımsız ve özgün araştırma yapar ve alanındaki temel birincil kaynaklara ulaşır.
|
|
13- |
İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası analiz yapar.
|
|
14- |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal ve bilimsel değerler ile mesleki etik ilkelerine uygun davranır.
|
|
15- |
İş hayatında karşılaşılan hukuksal sorunları çözer.
|
|
16- |
Sermaye piyasaları ile finansal teknikler konusunda sahip olduğu bilgileri kullanarak piyasalardaki gelişmeleri takip eder.
|
|
17- |
Ekonomideki karar birimlerinin davranışlarını bütüncül bir yaklaşımla analiz eder.
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
5
|
2
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
2
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
122
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yönetim ve Organizasyon-Şerif Şimşek; İşletme Yöneticiliği-Tamer Koçel
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İşletme Yönetimi- Göksel Ataman
|
|