Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (yüksek Lisans) > KAN HİSTOLOJİSİ VE HEMOPOİESİS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KAN HİSTOLOJİSİ VE HEMOPOİESİS İkinci düzey HİS 603 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. DERYA KARABULUT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ARZU HANIM YAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr.Saim Özdamar
Dersin veriliş şekli Power Point sunu
Dersin amacı Kan Histolojisi ve Kan yapımının kavranması
Dersin tanımı Kan dokusunun genel Histolojisi ve Kan Yapımı

Dersin içeriği
1- Kan dokusunun genel özellikleri ve görevleri
2- Kan dokusunun embriyonik gelişimi
3- Kan dokusunun temel bileşenleri
4- Kan Hücrelerinin Sınıflandırılması
5- Eritrositlerin genel özellikleri ve fonksiyonları
6- Hemoglobinin yapısı
7- Kan grupları
8- Kan anomalileri
9- Lökositlerin genel özellikleri ve fonksiyonları
10- Nötrofiller, Eozinofiller ve Bazofillerin Histolojik özellikleri ve fonksiyonları
11- Lenfositlerin ve Monositlerin Histolojik özellikleri ve fonksiyonları
12- Trombositlerin Histolojik özellikleri ve fonksiyonları
13- Kan dokusu embriyonik gelişimi
14- Kan yapımı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kan dokusunun embriyonik gelişimi
2- Kan dokusu bileşenleri ve Kan Hücrelerinin Sınıflandırılması
3- Eritrositlerin genel özellikleri ve fonksiyonları
4- Hemoglobinin yapısı
5- Kan grupları ve Kan anomalileri
6- Lökositlerin genel özellikleri ve fonksiyonları
7- Nötrofiller, Eozinofiller ve Bazofillerin Histolojik özellikleri ve fonksiyonları
8- Lenfositlerin ve Monositlerin Histolojik özellikleri ve fonksiyonları
9- Trombositlerin Histolojik özellikleri ve fonksiyonları
10- Kan dokusu embiyonik gelişimi ve Kan yapımı

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 12 5 60
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Histology a Text and atlas, Ross MH, Reith EJ, Romrell LJ. (Sec. ed). Williams and Wilkins
Yardımcı Kaynaklar Temel Histoloji Prof.Dr.Mukaddes Eşrefoğlu

Ders ile ilgili dosyalar