Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > KORREPETİSYON II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KORREPETİSYON II Birinci düzey MÜZ306.4 Seçmeli 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bireysel Çalgı (Piano)
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör EĞİTİM GÖREVLİSİ AYNA APAYDIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ.DR. AYNA ISABABAYEVA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Piyanoda eşlik tekniklerinin gelişmesi
Dersin tanımı Piyano eşliği sanatında teorik ve pratik bilgiler öğretilir

Dersin içeriği
1- Eşlik konusunda genel bilgi ve kavramlar.
2- Parçaların deşifresi.
3- Parçaların deşifresi.
4- Parçaların analizi.
5- Parçaların analizi.
6- Nüansların anlatılması ve detaylı araştırmalar
7- Nüansların anlatılması ve detaylı araştırmalar
8- SINAV HAFTASI
9- SINAV HAFTASI
10- Eşlikte çalacağı enstrümanla hazırlık çalışmaları.
11- Eşlikte çalacağı enstrümanla hazırlık çalışmaları.
12- Eşlikte çalma.
13- Eşlikte çalma.
14- Sahne kültürü ve yorumu konusunda bilgiler.
15- Sahne kültürü ve yorumu konusunda bilgiler.
16- FİNAL HAFTASI
17- FİNAL HAFTASI
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Piyanoda eşlik tekniklerinin gelişmesi
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 12 1 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar