Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Hemşirelik (yüksek Lisans) > FİZYOPATOLOJİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİZYOPATOLOJİ II İkinci düzey HEM 511 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ÖZLEM CEYHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÖZLEM CEYHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Aktif Yöntem,Sunum
Dersin amacı Bireyde sistemlere özgü gelişebilecek semptom ve belirtilerin nedenlerini fizyopatolojik olarak açıklayabilme
Dersin tanımı Sistem fizyolojisi hakkında bilgi vermek, hastalık durumunda ortaya çıkan belirtilerin nedenlerini incelemek, bireyin bakımında temel oluşturacak kavram ve ilkelerin geliştirebilmesini sağlamaktır.

Dersin içeriği
1- Giriş ve Programın Açıklanması ve seminer hazırlıkları
2- Stres Fizyolojisi ve Stresle Başetme Yöntemleri
3- Şok Fizyolojisi
4- Ventilaston ve Perfüzyon Dinamiği ve Patolojik Durumlar
5- Bağışıklık Mekanizması ve Bazı Patolojik Durumlar
6- Endokrin Sistem Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar
7- Dolaşım Dinamiği ve Bazı Patolojik Durumlar
8- ARA SINAVI-TARTIŞMA
9- Hematopoetik Sistem ve Bazı Patolojik Durumlar
10- Sindirim Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar
11- Renal Sistem Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar
12- Sinir Sistemi Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar
13- Genel Onkoloji-Kanser Fizyolojisi
14- Genel konu tekrarı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Stresle başetme yöntemlerini uygulayabilme
2- Tümör fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme
3- Bağışıklık yanıtını örnek bir patolojik durumda açıklayabilme
4- Solunum sistemini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme
5- Endokrin sistem fizyolojisini klinik örneklerde açıklayabilme
6- Kalp damar fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme
7- Hematopoetik sistem fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme
8- Üriner sistem fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme
9- Sindirim sistemini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme
10- Sinir sistem fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşirelik felsefesini bilir
2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 40 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 1 5
Ödev 1 5
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Guyton AC. Hall JE. Tıbbi Fizyoloji.Çavuşoğlu H, Yeğen Ç. (Edt)(11. Baskı), Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul 2007. Ovayolu N, Ovayolu Ö. Patofizyoloji (2. Baskı). Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, 2016. Stoller J K, Michota F A, Mandell B F. Cleveland Klinik İç Hastalıkları. Demir A M (edtr) 5.Baskı, İstanbul:İstanbul Tıp Kitabevi.
Yardımcı Kaynaklar Karadakovan A, Aslan FE. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2011. Birol L., Akdemir N. İç Hastalıkları Hemşireliği. Vehbi Koç Vakfı Yayınları, İstanbul,2004.

Ders ile ilgili dosyalar