Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FİZYOPATOLOJİ II |
İkinci düzey |
HEM 511 |
Seçmeli |
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ÖZLEM CEYHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ÖZLEM CEYHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Aktif Yöntem,Sunum
|
Dersin amacı
|
Bireyde sistemlere özgü gelişebilecek semptom ve belirtilerin nedenlerini fizyopatolojik olarak açıklayabilme
|
Dersin tanımı
|
Sistem fizyolojisi hakkında bilgi vermek, hastalık durumunda ortaya çıkan belirtilerin nedenlerini incelemek, bireyin bakımında temel oluşturacak kavram ve ilkelerin geliştirebilmesini sağlamaktır.
|
1- |
Giriş ve Programın Açıklanması ve seminer hazırlıkları
|
2- |
Stres Fizyolojisi ve Stresle Başetme Yöntemleri
|
3- |
Şok Fizyolojisi
|
4- |
Ventilaston ve Perfüzyon Dinamiği ve Patolojik Durumlar
|
5- |
Bağışıklık Mekanizması ve Bazı Patolojik Durumlar
|
6- |
Endokrin Sistem Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar
|
7- |
Dolaşım Dinamiği ve Bazı Patolojik Durumlar
|
8- |
ARA SINAVI-TARTIŞMA
|
9- |
Hematopoetik Sistem ve Bazı Patolojik Durumlar
|
10- |
Sindirim Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar
|
11- |
Renal Sistem Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar
|
12- |
Sinir Sistemi Fizyolojisi ve Bazı Patolojik Durumlar
|
13- |
Genel Onkoloji-Kanser Fizyolojisi
|
14- |
Genel konu tekrarı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Stresle başetme yöntemlerini uygulayabilme
|
2- |
Tümör fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme
|
3- |
Bağışıklık yanıtını örnek bir patolojik durumda açıklayabilme
|
4- |
Solunum sistemini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme
|
5- |
Endokrin sistem fizyolojisini klinik örneklerde açıklayabilme
|
6- |
Kalp damar fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme
|
7- |
Hematopoetik sistem fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme
|
8- |
Üriner sistem fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme
|
9- |
Sindirim sistemini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme
|
10- |
Sinir sistem fizyolojisini örnek bir patolojik durumda açıklayabilme
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşirelik felsefesini bilir
|
|
2- |
Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
|
|
3- |
Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
|
|
4- |
Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
|
|
5- |
Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
|
|
6- |
Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
|
|
7- |
İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
|
|
8- |
Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
9- |
Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
|
|
10- |
Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
|
|
11- |
Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
|
|
12- |
Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
13- |
Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
|
|
14- |
Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
1
|
2
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
6
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
40
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
1
|
5
|
Ödev
|
1
|
5
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Guyton AC. Hall JE. Tıbbi Fizyoloji.Çavuşoğlu H, Yeğen Ç. (Edt)(11. Baskı), Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul 2007. Ovayolu N, Ovayolu Ö. Patofizyoloji (2. Baskı). Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, 2016. Stoller J K, Michota F A, Mandell B F. Cleveland Klinik İç Hastalıkları. Demir A M (edtr) 5.Baskı, İstanbul:İstanbul Tıp Kitabevi.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Karadakovan A, Aslan FE. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2011.
Birol L., Akdemir N. İç Hastalıkları Hemşireliği. Vehbi Koç Vakfı Yayınları, İstanbul,2004.
|
|