Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇEVRE EĞİTİMİ |
İkinci düzey |
FBÖ 405 |
|
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SİBEL SARAÇOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Sibel SARAÇOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Temel çevre kavramlarını açıklamak, çevreyi oluşturan unsurlar ve çevre sorunları hakkında farkındalık yaratmak, çevre bilinci ve duyarlılığını sağlamak, çevreye ilişkin olumlu tutum ve davranış değişikliği kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Temel ekolojik kavram ve ilkeler, ekosistemler, besin zincirleri, besin ağı, habitat, rekabet; simbiyoz ve ortak yaşam, enerji akışı, maddenin dolaşımı, nüfus artışı, ekolojik etki, erozyon, toprak ve su kaynakları, çevre bilinci, dünyada çevre bilinci ile ilgili çalışmalar, kurum ve kuruluşlar; İlköğretim programlarında çevre eğitimi.
|
1- |
Çevre Bilimine Giriş
|
2- |
Ekosistemin Cansız Unsurları
|
3- |
Ekosistemin Canlı Unsurları
|
4- |
Enerji Akışı ve Madde Döngüleri
|
5- |
Çevre Biliminin Temel İlkeleri
|
6- |
Çevre Sorunları
|
7- |
Hava Kirliliği
|
8- |
Su Kirliliği
|
9- |
Toprak Kirliliği
|
10- |
Gürültü Kirliliği
|
11- |
Atıklar
|
12- |
Radyoaktif Kirlilik
|
13- |
Çevre Koruma ve Sürdürülebilirlik
|
14- |
Çevre Eğitimi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
• Çevre bilinci kazanmak,
|
2- |
• Çevre duyarlığını artırmak,
|
3- |
• Çevre sorunları farkındalığı kazanmak,
|
4- |
• Doğaya yakınlaşmak,
|
5- |
• Olumlu davranış değişiklikleri kazanmak,
|
6- |
• Problem çözme becerisi geliştirmek,
|
7- |
• Neden sonuç ilişkisi kurmak
|
8- |
• Takım çalışmasına yatkınlık kazanmak
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
5
|
2
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
2
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
81
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
5
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• M. Aydoğdu, K. Gezer, 2006. Çevre Bilimi, Anı Yayıcılık, Ankara.
• H. Ertürk, 1998. Çevre Bilimlerine Giriş, Vipaş, Bursa.
|
|