Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FATİH DUMAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. FATİH DUMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. FATİH DUMAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Hidrobiyolojide kullanılan yöntemleri ve ekipmanları tanıtmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Dünyada ve ülkemizdeki hidrobiyoloji ile ilgili araştırma merkezlerine genel bir bakış, Denizlerde pozisyon ve derinlik tespiti Denizlerde dip sedimentinin alınması ve bu amaçla kullanılan aletler, Suyun fiziksel özelliklerinin belirlenmesi, Suyun kimyasal özelliklerinin saptanması, Su örneğinin alınması, tuzluluk tayini, oksijen ve pH tayini, Besleyici tuzların tayini, Askıda parçacık tayini, Klorofil tayini, Biyolojik örnekleme, Planktonik örneklerin alınması, Nektonik örneklerin toplanması, Bentik organizmaların toplanması ve bu amaçla kullanılan ekipmanlar. Deniz dibinin gözlenmesi, fotoğraflama ve video kayıt.Arazide örnekleme çalışması, Toplanmış organizmaların tespiti ve etiketleme.Araziden toplanan fitoplanktonik organizmaların inverted mikroskop ile incelenmesi.
Araziden toplanan zooplanktonik organizmaların inverted mikroskop ile incelenmesi.Araziden toplanan bentik organizmaların inverted mikroskop ile incelenmesi.
|
1- |
Dünyada ve ülkemizdeki hidrobiyoloji ile ilgili araştırma merkezlerine genel bir bakış
|
2- |
Denizlerde pozisyon ve derinlik tespiti (İskandil metodu,Eco-sounder,
Denizlerde dip sedimentinin alınması ve bu amaçla kullanılan aletler.
|
3- |
Suyun fiziksel özelliklerinin belirlenmesi,
Sıcaklık tayini, yüzeysuyu sıcaklığı tayini, dip suyu sıcaklığı tayini,
yoğunluk tayini,
|
4- |
Sularda berraklık ve ışık geçirgenliği tayini,
Med-cezir tayini,
Akıntı yönü ve hızı tayini
|
5- |
Suyun kimyasal özelliklerinin saptanması,
Su örneğinin alınması,
tuzluluk tayini, oksijen ve pH tayini
|
6- |
Besleyici tuzların tayini,
Askıda parçacık tayini,
Klorofil tayini.
|
7- |
Biyolojik örnekleme,
Planktonik örneklerin alınması,
Nektonik örneklerin toplanması,
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Bentik organizmaların toplanması ve bu amaçla kullanılan ekipmanlar.
Deniz dibinin gözlenmesi, fotoğraflama ve video kayıt.
|
10- |
Arazide örnekleme çalışması
|
11- |
Toplanmış organizmaların tespiti ve etiketleme.
|
12- |
Araziden toplanan fitoplanktonik organizmaların inverted mikroskop ile incelenmesi.
|
13- |
Araziden toplanan zooplanktonik organizmaların inverted mikroskop ile incelenmesi.
|
14- |
Araziden toplanan bentik organizmaların inverted mikroskop ile incelenmesi.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Pozisyon ve derinlik tespiti yapabilecektir.
|
2- |
Suyun fiziksel özelliklerini tayin edebilecektir.
|
3- |
Su örneği alma, suda ışık geçirgenliği gibi parametreleri belirleyebilecektir.
|
4- |
Planktonik, nektonik ve bentik örnekleme yapabilecektir.
|
5- |
Hidrobiyolojik bir arazi çalışmasına katılabilecektir.
|
6- |
Araziden toplanan organizmaları genel anlamda sınıflandırabilecektir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
6
|
84
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Schwoerbel, J.Methods of hydrobiology (freshwater biology)Pergamon Press, 2006.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Schwoerbel, J.Methods of hydrobiology (freshwater biology)Pergamon Press, 2006.
|
|