Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KAPADOKYA MİMARİSİ |
İkinci düzey |
MİM 564 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. Öğrt. Üyesi LEYLA KADERLİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. Öğrt. Üyesi LEYLA KADERLİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
ARAŞTIRMA, SUNUM, TEORİK-Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Kapadokya bölgesine özgü mimari mirasın tarihsel süreç içerisindeki gelişimini anlamak, bu mirasın korunmasına yönelik kuramsal ve uygulamalı bilgileri öğrencilere kazandırmak, bununla birlikte Kapadokya''nın mimari mirasını kültürel peyzaj olarak ele alıp, bu mirasın çağdaş tasarım süreçlerine entegrasyonuna yönelik eleştirel ve yaratıcı düşünce geliştirmek.
|
Dersin tanımı
|
Kapadokya mimarisinin biçimsel, işlevsel ve kültürel özellikleri analiz edilir. Ders kapsamında geleneksel yapıların yeniden işlevlendirilmesi, sürdürülebilirlik ve kültürel turizm bağlamında değerlendirilmesi konularına yer verilir.Bölgenin doğal taş oluşumları ve topoğrafyasıyla şekillenen yapı teknikleri, mimari tasarım ilkeleri ve yapı tipolojileri üzerinden incelenir. Geleneksel yapım sistemlerinin mimari bağlamdaki karşılıkları değerlendirilir.
|
1- |
Asur, Hitit, Frig, Roma, Geç Antik Çağda Kapadokya bölgesinin tarihsel gelişmi
|
2- |
Kapadokya Tarihi gelişimi, Kayserinin yeri ve önemi
|
3- |
Erken Hıristiyanlık Çağı Mimarisine giriş, İtalya yeraltı şehirleri örnekler
|
4- |
Kapadokya bölgesinin Ürgüp, Avanos, Göreme, Ihlara Vadisi, Uçhisar, Mustafa Paşa, Nevşehir yerleşimleri bağlantıları
|
5- |
Erken Bizans Dönemi Kapadokya Kaya Kiliseleri Mimarisi Bazilikal Plan tipolojisi
|
6- |
Erken Dönem Kapadokya Yeraltı Şehirleri Mimarisi
|
7- |
Kapadokya Mimarisinde Fresk-resim sanatı
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Kapadokya Mimarisinde kabartma ve plastik sanatlar
|
10- |
Orta Dönem Kapadokya Dini Mimarisi
|
11- |
Geç Dönem Kapadokya Dini Mimarisi gelişimi
|
12- |
Selçuklu ve Osmanlı Döneminde Kapadokya Mimarisinin gelişimi
|
13- |
Ödev ve sunumlar
|
14- |
Cumhuriyet Dönemi ve günümüzde Kapadokya Mimarisi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Recognition of the basic concepts that guide the process of culture development in prehistoric and early ages.
|
2- |
Cultivation of urban formations and their characteristics that will set an example for different periods
|
3- |
Cappadocia''''s historical and cultural development is reflected in today
|
4- |
Cappadocia Architecture construction techniques The daily effects of building elements
|
5- |
Acquisition of necessary knowledge and culture to enable correct and appropriate applications in case of choosing architectural history or restoration building after graduation
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mimari Tasarım
|
|
2- |
Konstrüksiyon/Yapı Bilgisi
|
|
3- |
Tarihi Çevre Koruma ve Belgeleme
|
|
4- |
Mimarlık Tarihi
|
|
5- |
Mimarlık Kuramı/ Bina Bilgisi
|
|
6- |
Malzeme Bilgisi
|
|
7- |
Kentsel Tasarım/Şehircilik
|
|
8- |
Sanat Tarihi
|
|
9- |
Binalarda Enerji Performansı ve Sürdürülebilirlik
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
3
|
18
|
Ödevler
|
4
|
6
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
3
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
3
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
6
|
8
|
48
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
4
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
4
|
4
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
192
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
R. Naumann, Anadolu Uygarlıkları; E. Akurgal Anadolu Uygarlıkları; B. Mutlu, Mimarlık Tarihi ders notları; Y.Güngör, İlk Çağ Anadolu Medeniyetleri;W. Müller, G. Vogel, Mimarlık Atlası I; I. Hodder, Çatalhöyük; C. Tuna, İkiztepe Yapıları; S. Aktüre, Anadolu''''da Bronz Çağı Kentleri;C. K. Maisels, Uygarlığın Doğuşu; R. Braidwood, Tarih Öncesi İnsan; S. Tanilli, Yüzyılların Gerçeği ve Mirası
|
|