Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KAPADOKYA MİMARİSİ |
İkinci düzey |
MİM 564 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ LEYLA KADERLİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. Öğert. Üyesi LEYLA KADERLİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
ARAŞTIRMA SUNUM TEORİK-Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Bu günkü Kapadokya Bölgesi Nevşehir,Aksaray, Niğde, Kayseri ve Kırşehir illerinin kapladığı alandır. Daha dar bir alan olan kayalık Kapadokya Bölgesi ise Uçhisar, Ürgüp, Avanos, Göreme, Derinkuyu, Kaymaklı, Ihlara ve çevresinden ibarettir. Bu bölgenin dinsel ve sivil mimari örnekleri ve taş oyma yapım teknikleri incelenmesi, günümüze yansımaları ve diğer bölgeler ile etkileşimleri araştırılarak ortaya konacaktır.
|
Dersin tanımı
|
Kapadokya Bölgesi''''nin tarihi M.Ö. 3000''''lerde yaşamış Asur ticaret kolonilerinden Hititlere buradan Roma Erken Hıristiyanlık Bizans Selçuklu ve Osmanlı Dönemine kadar olan tarihsel süreç içerisinde Mimarisinin gelişimi örnekler ışığında incelenecektir.. Kapadokya Bölgesi''''ni üç ana dönemde incelemek mümkündür. Birinci dönem paleolitik, neolitik ve antik dönemlerdir. İkinci dönem Roma ve Bizans dönemleri ve son dönem Türk dönemidir.
|
1- |
Asur, Hitit, Frig, Roma, Geç Antik Çağda Kapadokya bölgesinin tarihsel gelişmi
|
2- |
Kapadokya Tarihi gelişimi, Kayserinin yeri ve önemi
|
3- |
Erken Hıristiyanlık Çağı Mimarisine giriş, İtalya yeraltı şehirleri örnekler
|
4- |
Kapadokya bölgesinin Ürgüp, Avanos, Göreme, Ihlara Vadisi, Uçhisar, Mustafa Paşa, Nevşehir yerleşimleri bağlantıları
|
5- |
Erken Bizans Dönemi Kapadokya Kaya Kiliseleri Mimarisi Bazilikal Plan tipolojisi
|
6- |
Erken Dönem Kapadokya Yeraltı Şehirleri Mimarisi
|
7- |
Kapadokya Mimarisinde Fresk-resim sanatı
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Kapadokya Mimarisinde kabartma ve plastik sanatlar
|
10- |
Orta Dönem Kapadokya Dini Mimarisi
|
11- |
Geç Dönem Kapadokya Dini Mimarisi gelişimi
|
12- |
Selçuklu ve Osmanlı Döneminde Kapadokya Mimarisinin gelişimi
|
13- |
Ödev ve sunumlar
|
14- |
Cumhuriyet Dönemi ve günümüzde Kapadokya Mimarisi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Recognition of the basic concepts that guide the process of culture development in prehistoric and early ages.
|
2- |
Cultivation of urban formations and their characteristics that will set an example for different periods
|
3- |
Cappadocia''''s historical and cultural development is reflected in today
|
4- |
Cappadocia Architecture construction techniques The daily effects of building elements
|
5- |
Acquisition of necessary knowledge and culture to enable correct and appropriate applications in case of choosing architectural history or restoration building after graduation
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mimari Tasarım
|
|
2- |
Konstrüksiyon/Yapı Bilgisi
|
|
3- |
Tarihi Çevre Koruma ve Belgeleme
|
|
4- |
Mimarlık Tarihi
|
|
5- |
Mimarlık Kuramı/ Bina Bilgisi
|
|
6- |
Malzeme Bilgisi
|
|
7- |
Kentsel Tasarım/Şehircilik
|
|
8- |
Sanat Tarihi
|
|
9- |
Binalarda Enerji Performansı ve Sürdürülebilirlik
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
3
|
18
|
Ödevler
|
4
|
6
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
3
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
3
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
6
|
8
|
48
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
4
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
4
|
4
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
192
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
R. Naumann, Anadolu Uygarlıkları; E. Akurgal Anadolu Uygarlıkları; B. Mutlu, Mimarlık Tarihi ders notları; Y.Güngör, İlk Çağ Anadolu Medeniyetleri;W. Müller, G. Vogel, Mimarlık Atlası I; I. Hodder, Çatalhöyük; C. Tuna, İkiztepe Yapıları; S. Aktüre, Anadolu''''da Bronz Çağı Kentleri;C. K. Maisels, Uygarlığın Doğuşu; R. Braidwood, Tarih Öncesi İnsan; S. Tanilli, Yüzyılların Gerçeği ve Mirası
|
|