Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TÜRKÇE - KOMPOZİSYON - I |
Birinci düzey |
AHH 113 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ERUZEM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Uzaktan eğitim şeklinde verilmektedir.
|
Dersin amacı
|
Türkçe dilbilgisi, dil ve kültür ilişkisi, sesler ve ses uyumu, isimler, sıfatlar, vb gramer kuralları, yazım hataları ve noktalama işaretleri, kısaltmalar, kelime yapısı ve çalışması, sözlük, yazım çalışması, kitap yorumları, edebi yazı türleri, yaratıcı yazma ve gezi yazısı gibi konulara dayalı çalışmalar yapmak. Öğrencilere Türkçenin tarihi ve bugünkü durumu hakkında bilgi verip Türkçeyle yazılmış metinler üzerinde çalışmalar yapmaktır.
|
Dersin tanımı
|
-Dilin tanımı, dilin özelliği, dil ve biliş, dil ve toplum, dil ve kültür, dil aileleri, dil yapısı ve kaynakları, Türk dilinin diğer diller arasındaki yeri, Türkçenin fonetik özellikleri, fonetik kuralları, Türkçede kırılma, büküm, Türkçede kelime kategorileri, imla kuralları, kompozisyon, cümlenin unsurları ve analiz örnekler
|
1- |
Dil nedir? (Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi)
|
2- |
Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri,
|
3- |
Türk Dili,
|
4- |
Konuşma dili, yazı dili,
|
5- |
Dil ve kültür,
|
6- |
Türkçede sesler ve sınıflandırılması,
|
7- |
Türkcenin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kurallar,
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Ara sınav değerlendirmesi. Sınav sorularının cevapları ile ilgili geri bildirimlerin yapılması.
Dilekçe, Noktalama işaretleri, imlâ ve uygulaması,
|
10- |
Ortak dil, ortak kültür,
|
11- |
Türkçenin yapısı,
|
12- |
Dilin zenginleşmesi ve bunun önemi,
|
13- |
Anlatım ve cümle bozuklukları, bunların düzeltilmesi
|
14- |
Sağlam cümle ve unsurları.
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :Yeryüzünde kullanılan dilleri ve Türk Dilinin dünya dilleri arasındaki yerini kavrayabilir
|
2- |
Yazılı ve sözlü anlatım becerileri, temel yazım ve noktalama kurallarının doğru kullanımı, yazılı ve sözlü anlatımda özgüven ve yaratıcılık.
|
3- |
Yasam boyu öğrenme gereğini algılamak ve kendi kendine öğrenme becerisini kazanmak,
-
|
4- |
Ana diline hakim olarak bilim ve bilgiyi daha iyi kullanabilme
|
5- |
-Değişken koşullara uyum sağlayabilme becerisi,
|
6- |
-Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme becerisi,
|
7- |
Analitik düşünce ile mevcut sistemleri inceleme, iyileştirme ve geliştirmeye yönelik algoritmik çözümler üretebilme becerisi,
|
8- |
Takım çalışması yapabilme becerisi.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Ameliyat odasındaki bütün alet ve cihazların periyodik kontrollerini yaptırır.
|
|
4- |
Ameliyat masasının her ameliyattan önce kontrolünü sağlar, hazır hale getirir ve gerekli malzemeleri hazırlar.
|
|
5- |
Ameliyat için hastaya uygun pozisyon verir.
|
|
6- |
Ameliyat sonrasında cerrahi aletlerin, malzemelerin ve ortamın dezenfeksiyonunu sağlayarak yeniden kullanıma hazır hale getirir.
|
|
7- |
Ameliyat sırasında hastadan çıkartılan herhangi bir cerrahi materyalin uygun bir şekilde ilgili birime gönderilmesini sağlar.
|
|
8- |
Cerrahi malzemelerin sterilizasyonunu ve uygun şartlarda muhafaza edilmesini sağlar.
|
|
9- |
Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası transportuna yardımcı olur.
|
|
10- |
Cerrahi işlem sırasında hekimin uygun gördüğü durum ve şekilde cerrahi ekibe dahil olur.
|
|
11- |
Kendi alanı ile ilgili teknolojileri kullanır.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
1
|
1
|
Ödevler
|
1
|
1
|
1
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
1
|
1
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
1
|
1
|
Toplam iş yükü
|
|
|
42
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|