Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Tekstil Mühendisliği > MALZEME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MALZEME Birinci düzey TEM 213 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Tükçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. EYYUP GERÇEKÇİOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Malzeme Biliminin temel ilkeleri, önemi, teknolojideki yerini, Malzemelerin çeşitliliğini ve mekanik özellikleri, Geleceğim malzemeleri ile Malzeme ve mühendis ilişkisi kavramak.
Dersin tanımı TEM 204

Dersin içeriği
1- Genel Malzeme Bilimi Giriş Malzeme-Teknoloji ilişkisi Tartışma
2- Atomlar hakkında genel bilgi
3- Kimyasal bağlar (güçlü etkileşimler)
4- Kimyasal Bağlar (zayıf etkileşimler)
5- Polimerler kimyasına giriş
6- Polimerin sınıflandırılması
7- Polimerin yapısal özellikleri ile son ürün özellikleri arasında ilişkisi (molekül ağırlığı)
8- Polimerin yapısal özellikleri ile son ürün özellikleri arasında ilişkisi (ana zincir yapısı)
9- Ara Sınav
10- Tekstil liflerinin iç yapı modelleri
11- Tekstil liflerinin sınıflandırılması
12- Tekstil liflerinin morfolojik özelliklerinin son ürün özelliklerine etkisi (enine kesit, yüzey morfolojisi, incelik)
13- Öğrenci sunumları (her öğrenci farklı bir tektil lifi üzerine sunum gerçekleştirecektir.)
14- Öğrenci sunumları (her öğrenci farklı bir tektil lifi üzerine sunum gerçekleştirecektir.)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Genel Malzeme Bilimi Giriş Malzeme-Teknoloji ilişkisi Tartışma
2- Polimerik malzemelerdeki kimyasal bağların öğrenilmesi
3- Kimyasal bağların son ürün özelliklerine etkisinin öğnerilmesi
4- Polimer ana zincir yapısının ve molekül ağırlığının son ürün özellikleri arasındaki ilişkinin öğrenilmesi
5- Polimerik malzemelerin farklı özelliklerine göre sınıflandırılması
6- Tekstil liflerinin morfolojik yapılarının öğrenilmesi
7- Tekstil liflerinin sınıflandırılması
8- Tekstil liflerinin morfolojik yapıları ile son ürün özellikleri arasındaki ilişkinin kurulması
9- Genel tekstil liflerinin özelliklerinin öğrenilmesi
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi. (1)
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. (1)
3- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (2)
4- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (3)
5- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. (4)
6- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. (5)
7- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. (6)
8- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (7)
9- En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi. (7)
10- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. (7)
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. (8)
12- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. (8)
13- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. (9)
14- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. (10)
15- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (11)
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 1 8
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     57
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 15
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Malzeme bilgisi bilgilendirme notları
Yardımcı Kaynaklar CALLISTER, Jr.W. D.: “Material Science and Engineering”, John Willey and Sons Inc., New York, 2003.

Ders ile ilgili dosyalar