Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SAVAŞ SARIÖZKAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SAVAŞ SARIÖZKAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SAVAŞ SARIÖZKAN
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK, KONU ANLATIMLI, SUNUM
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı; hayvancılık işletmelerinde temel işletmecilik prensiplerinin (tedarik, üretim, pazarlama, yönetim ve finansman gibi) öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Hayvancılıkta ekonomik bakış açısını sağlamak
|
1- |
Temel işletmecilik fonksiyonları (tedarik; personel)
|
2- |
Temel işletmecilik fonksiyonları (tedarik; hammadde ve makina-teçhizat)
|
3- |
Temel işletmecilik fonksiyonları (üretim)
|
4- |
Temel işletmecilik fonksiyonları (pazarlama)
|
5- |
Temel işletmecilik fonksiyonları (finansman)
|
6- |
Temel işletmecilik fonksiyonları (yönetim)
|
7- |
Sınav
|
8- |
İşletme yönetiminin amaçları-I
|
9- |
İşletme yönetiminin amaçları-II
|
10- |
Yöneticinin tanımı ve özellikleri (entellektüel özellikleri)
|
11- |
Yöneticinin özellikleri (karakter özellikleri)
|
12- |
Yöneticinin özellikleri (sosyal özellikleri)
|
13- |
Hayvancılıkta yöneticilik
|
14- |
Sınav
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hayvan yetiştiriciliği ve sağlığı ile ilgili veri toplama, değerlendirme, strateji ve politika oluşturma
|
2- |
Farklı hayvan türleri ile ilgili refah, biyo-güvenlik, sürü sağlığı ve yönetimini bilerek uygulayabilme
|
3- |
Hayvansal üretimle ilgili ortaya çıkan sorunları bilimsel ve ekonomik perspektifle çözebilme
|
4- |
Multidisipliner çalışmaya yatkın ve ekonomik bakış açısına sahip olma
|
5- |
Hayvan yetiştiriciliği ve sağlığı ile ilgili veri toplama, değerlendirme, strateji ve politika oluşturma
|
6- |
Farklı hayvan türleri ile ilgili refah, biyo-güvenlik, sürü sağlığı ve yönetimini bilerek uygulayabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
4
|
4
|
16
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
4
|
20
|
Ödevler
|
5
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
8
|
8
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
54
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
doç.dr.savaş sarıözkan-ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|