Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Uzay Mühendisliği (y.l) > TEZ DANIŞMANLIĞI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ DANIŞMANLIĞI II İkinci düzey UZM 502 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ İSMAİL ATA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Bilge Albayrak ÇEPER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli Öğrenci ders ile ilgili tüm bilimsel materyalleri bulmak, okumak ve değerlendirmek ile yükümlüdür. Öğretim üyesi bu süreci kontrol eder ve kendisine yol gösterir.
Dersin amacı Kendi başına bilimsel bir araştırmaya başlayıp sonuçlandırabilmesi ve bunun ile ilgili tüm süreci ayrıntısı ile öğrenmesi sürecinin öğrenciye kazandırılması ve bilimsel bir katkı yapmak.
Dersin tanımı İlgili anabilimdalı konularında kapsamlı bir tez çalışması aşamalarının yürütülmesi.

Dersin içeriği
1- Çalışılan konu hakkında literatür çalışması ve tüm verilerin toplanması
2- Çalışılan konu hakkında literatür çalışması ve tüm verilerin toplanması
3- Çalışılan konu hakkında literatür çalışması ve tüm verilerin toplanması
4- Çalışılan konu hakkında literatür çalışması ve tüm verilerin toplanması
5- Tez verilerinin ön değerlendirilmesi
6- Tez verilerinin ön değerlendirilmesi
7- Tez verilerinin ön değerlendirilmesi
8- Tez yazımı ve verilerin değerlendirilmesi
9- Tez yazımı ve verilerin değerlendirilmesi
10- Tez yazımı ve verilerin değerlendirilmesi
11- Tez yazımı ve verilerin değerlendirilmesi
12- Tez yazımı ve verilerin değerlendirilmesi
13- Tez yazımı ve verilerin değerlendirilmesi
14- Tez yazımı ve verilerin değerlendirilmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bir araştırma yapmanın temel ilkeleri.
2- Yapılan araştırmanın ilgili bilim alanında temel etik kurallarının uygulanması.
3- Poster, Makale yazımı.
4- Tez yazımı.
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11- Etkin iletişim kurma becerisi
12- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Çağın sorunları hakkında bilgi
15- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar