Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA |
Birinci düzey |
İNŞ 106 |
Zorunlu |
2 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MÜSLÜM KILINÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Müslüm KILINÇ, Doç. Dr.Serhan İLKENTAPAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Müslüm KILINÇ, Doç. Dr. Serhan İLKENTAPAR
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada iki saat teorik anlatım. Haftada bir saat bilgisayar uygulaması.
|
Dersin amacı
|
Dersin esas amacı matematica ve excel paket prgramları vasıtasıyla bilgisayarı çeşitli mühendislik problemleri karşısında etkin bir şekilde kullanabilmeyi ve programlama yöntemi ile kısa zamanda sonuca ulaşmayı sağlamaktır. Word paket programı vasıtasıyla mühendisin iş hayatında karşısına çıkacak olan yazım ve sunum işlerinin bilgisayar kullanımı ile kolaylaştırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Windows paket programının tanıtılması ve uygulamaları. Word ve excel paket programlarının veya muadili programlarının tanıtılması ve uygulamaları. Matlab paket programına giriş ve terimlerin öğretilmesi ve tanıtılması. Çeşitli örnek problemler ile algoritma ve programlama mantığının ve tekniğinin öğretilmesi. Matlab paket programı ile sembolik işlemlerin yapılması. Çeşitli fonksiyonın değerinin bulunması, türev, integral işlemlerinin yaptırılması, köklerinin bulunması, grafiklerinin matlab ile çizdirilmesi. Çeşitli problemlerin matematica paket programı ile çözülmesi.
|
1- |
Word programının kullanılması, özellikleri, ve uygulamalar.
|
2- |
Word programının kullanılması, özellikleri, ve uygulamalar.
|
3- |
Word programının kullanılması, özellikleri, ve uygulamalar.
|
4- |
Excel programının kullanılması, özellikleri, uygulamalar.
|
5- |
Excel programının kullanılması, özellikleri, uygulamalar.
|
6- |
Excel programının kullanılması, özellikleri, uygulamalar.
|
7- |
Matlab programının kullanılması, özellişkleri ve terimleri
|
8- |
Matlab programının kullanılması, özellişkleri ve terimleri
|
9- |
Matlab programının kullanılması, özellişkleri ve terimleri
|
10- |
Matlab programının kullanılması, özellişkleri ve terimleri
|
11- |
Matlab programının çeşitli mühendislik problemlerine uygulamaları
|
12- |
Matlab programının çeşitli mühendislik problemlerine uygulamaları
|
13- |
Matlab programının çeşitli mühendislik problemlerine uygulamaları
|
14- |
Matlab programının çeşitli mühendislik problemlerine uygulamaları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilgi Teknolojilerine ait temel kavramları detaylı şekilde tanıyacaklar
|
2- |
Bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerini ayrıntılı olarak kavrayacaklar
|
3- |
İşletim sistemlerinin amaçları ve kullanımı konusunda temel seviyede yetkin hale gelecek
|
4- |
Bir kelime işlemci (Microsoft Office Word) yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanabilecekler
|
5- |
Bir elektronik hesaplama tablosu (Microsoft Office Excel) yazılımını mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanabilecekler
|
6- |
Bir Matlab paket programında m-file oluşturarak mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanabilecekler
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
3
|
1
|
3
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
109
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Bağcı, Ömer, 2010. Bilgisayarın B'si, Windows 7-Office 2010, Seçkin Yayınları, Ankara.
Süleyman Çiftci, 2011. Matlab, ISBN : 9786054205585, İstanbul.
|
|