Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Doğum ve Jin (yüksek Lisans) > ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ İkinci düzey MB 201 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET İZZETTİN YILMAZER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET İZZETTİN YILMAZER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb.) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikteki materyallerin değerlendirilmesi.
Dersin tanımı Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri ve Önemi, Öğretim Sürecinde Kullanılan Araçlar (Görsel ve İşitsel Araçlar), Öğretim Materyallerinin İşlevleri, Öğretim Materyali Seçimini Etkileyen Faktörler, Öğretim Materyali Tasarlama Aşamaları, Öğretim Materyali Hazırlarken Dikkat Etmesi Gerekenler, Öğretim Materyali Tasarım Öğeleri, Öğretim Materyali Tasarım İlkeleri, Görsel ve/veya İşitsel Materyal Tasarımı Örnekleri Sunma, Görsel ve/veya İşitsel Materyal Tasarımı, Sunumları ve Değerlendirilmesi.

Dersin içeriği
1- Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri ve Önemi
2- Öğretim Sürecinde Kullanılan Araçlar (Görsel ve İşitsel Araçlar)
3- Öğretim Materyallerinin İşlevleri
4- Öğretim Materyali Tasarlama Aşamaları, Materyal Tasarlanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
5- Öğretim Materyalleri Tasarım Öğeleri
6- Öğretim Materyalleri Tasarım İlkeleri
7- Ara Sınav
8- Materyal Sunumları ve Değerlendirmesi
9- Materyal Sunumları ve Değerlendirmesi
10- Materyal Sunumları ve Değerlendirmesi
11- Materyal Sunumları ve Değerlendirmesi
12- Materyal Sunumları ve Değerlendirmesi
13- Materyal Sunumları ve Değerlendirmesi
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çeşitli öğretim teknolojilerinin özelliklerini bilir.
2- Öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyal geliştirir.
3- Çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vd. materyalleri geliştirir.
4- Öğretim teknolojilerini takip eder.
5- Öğretim teknolojilerini kullanma konusunda olumlu tutuma sahip olur.
6- Materyallerin kullanımı konusunda arka plan bilgisine sahip olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 2 14
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     142
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı / Doç. Dr. Mehmet Küçük
Yardımcı Kaynaklar Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı / S. Sadi Seferoğlu,Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı/Kollektif (PARADİGMA AKADEMİ YAYINLARI), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı / Prof. Dr. Salih Uşun

Ders ile ilgili dosyalar