Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ |
İkinci düzey |
MB 201 |
|
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET İZZETTİN YILMAZER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET İZZETTİN YILMAZER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb.) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikteki materyallerin değerlendirilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri ve Önemi, Öğretim Sürecinde Kullanılan Araçlar (Görsel ve İşitsel Araçlar), Öğretim Materyallerinin İşlevleri, Öğretim Materyali Seçimini Etkileyen Faktörler, Öğretim Materyali Tasarlama Aşamaları, Öğretim Materyali Hazırlarken Dikkat Etmesi Gerekenler, Öğretim Materyali Tasarım Öğeleri, Öğretim Materyali Tasarım İlkeleri, Görsel ve/veya İşitsel Materyal Tasarımı Örnekleri Sunma, Görsel ve/veya İşitsel Materyal Tasarımı, Sunumları ve Değerlendirilmesi.
|
1- |
Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri ve Önemi
|
2- |
Öğretim Sürecinde Kullanılan Araçlar (Görsel ve İşitsel Araçlar)
|
3- |
Öğretim Materyallerinin İşlevleri
|
4- |
Öğretim Materyali Tasarlama Aşamaları, Materyal Tasarlanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
|
5- |
Öğretim Materyalleri Tasarım Öğeleri
|
6- |
Öğretim Materyalleri Tasarım İlkeleri
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Materyal Sunumları ve Değerlendirmesi
|
9- |
Materyal Sunumları ve Değerlendirmesi
|
10- |
Materyal Sunumları ve Değerlendirmesi
|
11- |
Materyal Sunumları ve Değerlendirmesi
|
12- |
Materyal Sunumları ve Değerlendirmesi
|
13- |
Materyal Sunumları ve Değerlendirmesi
|
14- |
Final Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çeşitli öğretim teknolojilerinin özelliklerini bilir.
|
2- |
Öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyal geliştirir.
|
3- |
Çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali, vd. materyalleri geliştirir.
|
4- |
Öğretim teknolojilerini takip eder.
|
5- |
Öğretim teknolojilerini kullanma konusunda olumlu tutuma sahip olur.
|
6- |
Materyallerin kullanımı konusunda arka plan bilgisine sahip olur.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
2
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
2
|
28
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
142
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı / Doç. Dr. Mehmet Küçük
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı / S. Sadi Seferoğlu,Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı/Kollektif (PARADİGMA AKADEMİ YAYINLARI), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı / Prof. Dr. Salih Uşun
|
|