Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 |
İkinci düzey |
NBT 751 |
Zorunlu |
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
--
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ SAMİ PEKDEMİR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Nanobilim ve Nanoteknoloji Anabilim Dalı''ndaki Öğretim Üyeleri
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin kendi seçtikleri veya Danışman tarafından belirlenen bir alanda uzmanlaşmasında gerekli olan ileri düzey bilgi edinmesini, bilimsel kültür, anlayış ve birikimin kazandırılması ve tez çalışmalarının bilimsel temellerinin oluşturulması ile akademik literatüre katkı yapmaya başlamasını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Yüksek lisans öğrencilerine danışman öğretim üyesinin çalışma disiplini, bilimsel etik ve deneyimlerini aktardığı ve tez projesi ile ilgili öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlayan teorik bir derstir.
|
1- |
Bilimsel Araştırmanın Temel İlkeleri ve Etik Kurallar
|
2- |
Danışmanın kendi alanında yaptığı temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme.
|
3- |
Araştırma konusunun öğrenci ile birlikte belirlenmesi
|
4- |
Araştırma konusunun öğrenci ile birlikte belirlenmesi
|
5- |
Literatür Taraması
|
6- |
Literatür Taraması
|
7- |
Literatürün Yorumlanması
|
8- |
Literatürün Yorumlanması
|
9- |
Literatürün Yorumlanması
|
10- |
Bilimsel araştırma projesi hazırlanması ve sunulması
|
11- |
Bilimsel araştırma projesi hazırlanması ve sunulması
|
12- |
Araştırma sürecinde karşılaşılacak problemlerin ve çözüm önerilerinin belirlenmesi
|
13- |
Araştırma sürecinde karşılaşılacak problemlerin ve çözüm önerilerinin belirlenmesi
|
14- |
Değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Literatür taraması yapar.
|
2- |
Kaynak kullanımında etik kuralları bilir.
|
3- |
Kaynak taraması sonucunda ilgili kaynakları kullanır.
|
4- |
Belirlenen bir konuda kapsamlı bir araştırma yürütebilir.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Nanobilim ve Nanoteknoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
|
|
2- |
Nanobilim ve Nanoteknoloji alanı ile ilgili güncel konuları takip edip yorumlayabilir.
|
|
3- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi kazanır.
|
|
4- |
Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır.
|
|
5- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine varır.
|
|
7- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi kazanır.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
7
|
5
|
35
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
129
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
7
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|