Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektrik-elektronik Müh. (doktora) > ANAHTARLAMALI RELÜKTANS MOTORLARIN TASARIM VE UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANAHTARLAMALI RELÜKTANS MOTORLARIN TASARIM VE UYGULAMALARI Üçüncü düzey EEM 606 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör PROF. DR. FERHAT DALDABAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. FERHAT DALDABAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. FERHAT DALDABAN
Dersin veriliş şekli Sınıf dersleri: Haftada üç saat teorik temeller.
Dersin amacı Derste, Anahtarlamalı relüktans motorların (ARM) çalışma prensipleri, Rotor pozisyonu ve indüktans arasındaki ilişkinin türetilmesi, Eşdeğer devre, ARM konfigürasyonları, Lineer anahtarlamalı relüktans makinalar (LARM), ARM karakteristiklerinin analitik olarak türetilmesi ve kararlı durum performansı, İndüktans hesaplama metodu, Performans değerlendirmesi konuları üzerinde durulacaktır.
Dersin tanımı Anahtarlamalı Relüktans Motorlar.

Dersin içeriği
1- ARM’ lerin yapısal özellikleri.
2- ARM’ lerin yapısal özellikleri.
3- ARM’ lerin çalışma prensipleri.
4- ARM’ lerin tasarımı.
5- ARM’ lerin tasarımı.
6- ARM’ lerin çevirici devreleri.
7- ARM’ lerin çevirici devreleri.
8- ARM’ lerin modellenmesi.
9- Akustik gürültü, tork dalgalanması ve kontrolü
10- Akustik gürültü, tork dalgalanması ve kontrolü
11- ARM’ ler için yapay zeka yaklaşımı.
12- ARM’ ler için yapay zeka yaklaşımı.
13- ARM uygulamaları.
14- ARM uygulamaları.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi,
2- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
3- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine katkı sağladı.
4- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine katkı sağladı.
5- Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine katkı sağladı.
6- Yaşam boyu öğrenmenin öneminin anlaşılmasına katkı sağladı.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 2 20 40
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 2 16 32
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Krishnan, Ramu, Switched Reluctance Motor Drives: Modeling, Simulation, Analysis, Design, and Applications, CRC Press, 2001.
Yardımcı Kaynaklar Bal, Güngör, Özel Elektrik Makineleri,Seçkin Yayıncılık, 2004.

Ders ile ilgili dosyalar