Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FERHAT DALDABAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. FERHAT DALDABAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. FERHAT DALDABAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıf dersleri: Haftada üç saat teorik temeller.
|
Dersin amacı
|
Derste, Anahtarlamalı relüktans motorların (ARM) çalışma prensipleri, Rotor pozisyonu ve indüktans arasındaki ilişkinin türetilmesi, Eşdeğer devre, ARM konfigürasyonları, Lineer anahtarlamalı relüktans makinalar (LARM), ARM karakteristiklerinin analitik olarak türetilmesi ve kararlı durum performansı, İndüktans hesaplama metodu, Performans değerlendirmesi konuları üzerinde durulacaktır.
|
Dersin tanımı
|
Anahtarlamalı Relüktans Motorlar.
|
1- |
ARM’ lerin yapısal özellikleri.
|
2- |
ARM’ lerin yapısal özellikleri.
|
3- |
ARM’ lerin çalışma prensipleri.
|
4- |
ARM’ lerin tasarımı.
|
5- |
ARM’ lerin tasarımı.
|
6- |
ARM’ lerin çevirici devreleri.
|
7- |
ARM’ lerin çevirici devreleri.
|
8- |
ARM’ lerin modellenmesi.
|
9- |
Akustik gürültü, tork dalgalanması ve kontrolü
|
10- |
Akustik gürültü, tork dalgalanması ve kontrolü
|
11- |
ARM’ ler için yapay zeka yaklaşımı.
|
12- |
ARM’ ler için yapay zeka yaklaşımı.
|
13- |
ARM uygulamaları.
|
14- |
ARM uygulamaları.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi,
|
2- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
3- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine katkı sağladı.
|
4- |
Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine katkı sağladı.
|
5- |
Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine katkı sağladı.
|
6- |
Yaşam boyu öğrenmenin öneminin anlaşılmasına katkı sağladı.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
|
|
6- |
Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
|
7- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
2
|
20
|
40
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
2
|
16
|
32
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Krishnan, Ramu, Switched Reluctance Motor Drives: Modeling, Simulation, Analysis, Design, and Applications, CRC Press, 2001.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Bal, Güngör, Özel Elektrik Makineleri,Seçkin Yayıncılık, 2004.
|
|