Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Enerji Sistemleri Mühendisliği (doktora) > ANAHTARLAMALI RELÜKTANS MOTORLARIN TASARIM VE UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANAHTARLAMALI RELÜKTANS MOTORLARIN TASARIM VE UYGULAMALARI Üçüncü düzey EEM 606 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FERHAT DALDABAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. FERHAT DALDABAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Sınıf dersleri: Haftada üç saat teorik temeller.
Dersin amacı Derste, Anahtarlamalı relüktans motorların (ARM) çalışma prensipleri, Rotor pozisyonu ve indüktans arasındaki ilişkinin türetilmesi, Eşdeğer devre, ARM konfigürasyonları, Lineer anahtarlamalı relüktans makinalar (LARM), ARM karakteristiklerinin analitik olarak türetilmesi ve kararlı durum performansı, İndüktans hesaplama metodu, Performans değerlendirmesi konuları üzerinde durulacaktır.
Dersin tanımı Anahtarlamalı Relüktans Motorlar.

Dersin içeriği
1- ARM’ lerin yapısal özellikleri.
2- ARM’ lerin yapısal özellikleri.
3- ARM’ lerin çalışma prensipleri.
4- ARM’ lerin tasarımı.
5- ARM’ lerin tasarımı.
6- ARM’ lerin çevirici devreleri.
7- ARM’ lerin çevirici devreleri.
8- ARM’ lerin modellenmesi.
9- Akustik gürültü, tork dalgalanması ve kontrolü
10- Akustik gürültü, tork dalgalanması ve kontrolü
11- ARM’ ler için yapay zeka yaklaşımı.
12- ARM’ ler için yapay zeka yaklaşımı.
13- ARM uygulamaları.
14- ARM uygulamaları.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi,
2- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
3- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine katkı sağladı.
4- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine katkı sağladı.
5- Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine katkı sağladı.
6- Yaşam boyu öğrenmenin öneminin anlaşılmasına katkı sağladı.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11- Etkin iletişim kurma becerisi
12- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Çağın sorunları hakkında bilgi
15- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 2 20 40
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 2 16 32
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Krishnan, Ramu, Switched Reluctance Motor Drives: Modeling, Simulation, Analysis, Design, and Applications, CRC Press, 2001.
Yardımcı Kaynaklar Bal, Güngör, Özel Elektrik Makineleri,Seçkin Yayıncılık, 2004.

Ders ile ilgili dosyalar