Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Bahçe Bitkileri > GENEL SEBZECİLİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GENEL SEBZECİLİK Birinci düzey BB303 Zorunlu 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Botanik, Bahçe Bitkileri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FİRDES ULAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ FİRDES ULAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. HASAN TALHA ÜNSAL
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Ülkemizin sebze yetiştiriciliği alanında durumu, bölgelerimiz, sebzelerin sınıflandırılması, yetiştiriciliği etkileyen faktörler, sebzelerde görülen sorunlar ve teşhis yöntemleri hakkında kısaca bilgilendirmektir
Dersin tanımı Ders amaçta belirtilen konular hakkında dersler, çeşitli araştırıcılar tarafından yapılmış çalışmaların incelenmesi, sebze üretimi alanlarına yapılan ziyaretlerden oluşmaktadır

Dersin içeriği
1- Tanımı, bölgelerimiz ve özellikleri
2- Sebzelerin besin içerikleri, değerleri, karşılaştırmalı
3- Önemli sebze gurupları
4- Sebzeciliğin sınıflandırılması ve özellikleri
5- Sebze İşletmesinin Kurulmasında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
6- Sebze üretimi etkileyen faktörler
7- Sebze alanlarının planması
8- Örtü altı sebze yetiştiriciliği
9- Sebzelerde yeni ürünler
10- Yetiştirme ortamları ve özellikleri
11- Münavebe
12- Sebzelerde çoğaltma,
13- Türkiye''de tohumculuk, tohumların genel özellikleri tohumlarda uygulamalar
14- Topraksız yetiştiricilik
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ülkemizin sebzeciliğin durumu hakkında bilgiler verilecektir
2- Öğrenciler sebzeleri sınıflandırabilcektir
3- besin içerikleri konusunda bilgi sahibi olacaktır
4- Bölgelerimiz sebze yetirme konusunda özelliklerini
5- Sebzecilikte verimliliği etkileyen faktörleri tahmin edebilceklerdir
6- Sebze tohumunu ve çoğaltma yöntemlerini tanıyacaklardır
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bahçe Bitkileri disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ziraat mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi,
2- Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri bölümü ile ilgili karmaşık problemleri belirleme, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi,
3- Bahçe Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, ürünü, modeli gerçekçi kısıtlar ve şartlar altında belirli gereksinimleri karşılayacak ve geliştirecek şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini etkin bir şekilde kullanma ve uygulama becerisi,
4- Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi,
5- Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi,
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi,
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi,
8- Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve talimat verme becerisi,
9- Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
10- Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
11- Ziraat Mühendisliği Bahçe Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık,
12- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (sürdürülebilirlik, sağlık, çevre ve güvenlik sorunları, ekonomi vb.) ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
13- Bahçe Bitkileri alanında yer alan tüm bitkisel materyalin çoğaltılması, üretimi, korunması, geleceğe aktarımını sağlayabilme ve çevreye duyarlı analitik düşünme becerisi.
14- Bahçe Bitkileri alanında piyasa taleplerine uygun ıslah programlarını oluşturabilme ve gerçekleştirebilme becerisi.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 4 24
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     113
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Özel Sebzecilik, Namık Kemal University, 2008
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar