Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BEKİR AKTAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ.DR. NEŞE AÇANAL HAKTANIR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıfta Sözlü Anlatım
|
Dersin amacı
|
Trafik ile ilgili problemlerin saptanması, trafik mühendisliğinde kullanılan yapıların planlanması, tasarımı ve yol emniyetinin sağlanması gibi hususların yerine getirilebilmesi için gerekli teorik ve pratik bilgileri öğrencilere kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Trafik Mühendisliğinde Ekonomik Analizler, Trafik Mühendisliğinde İstatistiksel Analizler, Trafik Mühendisliğinin Ana Elemanları, Trafik Akım Teorisi
Trafik Mühendisliği Etütleri, Kapasite Analizi, Trafik Kontrol Tesisleri, Sinyalizasyonun Temel Prensipleri, Sinyalizasyon Tasarımı
Yol Emniyeti, Kavşak Tipleri, Kavşak Tasarımı. Trafik Etüt ve Ölçümleri.
|
1- |
Giriş
|
2- |
Trafik Mühendisliğinde Ekonomik Analizler
|
3- |
Trafik Mühendisliğinde İstatistiksel Analizler
|
4- |
Trafik Mühendisliğinin Ana Elemanları
|
5- |
Trafik Akım Teorisi
|
6- |
Trafik Mühendisliği Etütleri
|
7- |
Kapasite Analizi
|
8- |
Arasınav
|
9- |
Trafik Kontrol Tesisleri
|
10- |
Sinyalizasyonun Temel Prensipleri
|
11- |
Sinyalizasyon Tasarımı
|
12- |
Yol Emniyeti
|
13- |
Kavşak Tipleri
|
14- |
Kavşak Tasarımı
|
15- |
Kaza Etütlerinin Önce ve Sonra Metodu ile Değerlendirilmesi
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
An ability to use the techniques, skills and modern engineering tools necessary for engineering practice
|
2- |
To learn traffic capacity and service flow
|
3- |
To learn traffic theory
|
4- |
To learn intersection types
|
5- |
To learn signalization
|
6- |
To learn traffic accident reasons
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
|
|
3- |
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
|
|
5- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
|
|
8- |
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
|
|
9- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
6
|
5
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
12
|
12
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
5
|
4
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1) Traffic Engineering. Roger P. Roess. Pearson Books.
2) Trafik Mühendisliği Cilt 1,2 Prof.Dr.Muhittin Özdirim
3) Trafik Mühendisliği ve Uygulamaları Argun Tunç
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ders Notları
|
|