Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SOIL FERTILITY MANAGEMENT |
İkinci düzey |
AGS 527 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
None
|
Eğitimin dili
|
English
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ABDULLAH ULAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Asst. Prof. Dr. Abdulah ULAS
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Asst. Prof. Dr. Abdulah ULAS
|
Dersin veriliş şekli
|
Face to face
|
Dersin amacı
|
Soil fertility research and management is primarily concerned with the essential plant nutrients, their amounts, availability to plants, chemical reactions that they undergo in the soil, loss mechanisms, processes making them unavailable to crop plants and ways and means of replenishing them in these soils.
|
Dersin tanımı
|
Soil Fertility Management refers to the efficient use of nutrients sources in the soil system. Efficient soil management is the key to sustainable agriculture.
|
1- |
Introduction to soil (Soil texture, Porosity, Mineral fraction, Organic matter)
|
2- |
Introduction to soil (Soil texture, Porosity, Mineral fraction, Organic matter)
|
3- |
Introduction to nutrients (Basic,macro and micro nutrients essential for the plant growth)
|
4- |
Introduction to nutrients (Basic,macro and micro nutrients essential for the plant growth)
|
5- |
The availability of form of nutrient elements in the soil
|
6- |
Recognizing nutrient deficiencies
|
7- |
Intermediate Exam
|
8- |
Understanding the concept of soil fertility
|
9- |
Introduction to soil fertility management
|
10- |
Conservation agriculture
|
11- |
Conservation organic agriculture
|
12- |
Minimizing losses of added nutrients
|
13- |
Fertilizr placement and application methods
|
14- |
Final Exam
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Knows soil properties and soil fractions
|
2- |
Knows essential macro nutrients for plant growth
|
3- |
Knows essential micro nutrients for plant growth
|
4- |
Knows nutrient fixation, adsorption, and immobilization processes in the soil
|
5- |
Knows factors affecting nutrient dynamics in the soil
|
6- |
Knows significance of organic matter on soil fertility
|
7- |
Knows soil pH and soil EC
|
8- |
Knows soil water conservation
|
9- |
Knows macro nutrient deficiency symptoms
|
10- |
Knows micro nutrient deficiency symptoms
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
8
|
1
|
8
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
10
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
20
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
4
|
20
|
Ödev
|
3
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Soil Fertility Management for Sustainable Agriculture
James F. Power, Rajendra Prasad
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Power points and handouts
|
|