Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Havacilik Elektrik ve Elektroniği > ELEKTRONİK ELEMANLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ELEKTRONİK ELEMANLAR Birinci düzey HEE 106 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Dersin herhangi bir ön şartı yoktur.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT ONAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HAMDİ ERCAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ FATMA YILDIRIM DALKIRAN
Dersin veriliş şekli Ders yüz yüze iletişim şeklinde işlenmektedir.
Dersin amacı Dersi alan öğrencilerin aşağıdaki yeteneklere kavuşacakları beklenmektedir:  1. Yarıiletken elemanların iletkenlik mekanizmalarının anlaşılması ve ifade edilmesi.  2. p-n  ve  çok  jonksiyonlu  diyotların,  BJT  ve  FET’lerin,  SCR,Diyak,Triyak  ve  UJT’nin  DC  şartlar  altında  çalışma mekanizmaların anlaşılması ve ifade edilmesi.  3. Diyot tabanlı devrelerin analizi ve tasarımı.
Dersin tanımı Elektronik Elemanlar.

Dersin içeriği
1- Yarıiletken malzemeler ve iletkenlik mekanizmaları, p ve n-tipi yarıiletken malzemeler.
2- Yarıiletken malzemeler ve iletkenlik mekanizmaları, p ve n-tipi yarıiletken malzemeler.
3- p-n jonksiyonu; yarıiletken diyotlar.
4- p-n jonksiyonu; yarıiletken diyotlar.
5- Diyot uygulamaları.
6- Diyot uygulamaları.
7- Bipolar jonksiyon; BJT karakteristikleri. 
8- Bipolar jonksiyon; BJT karakteristikleri. 
9- BJT’lerin DC kutuplaması. 
10- BJT’lerin DC kutuplaması. 
11- FET’lerin çalışma mekanizmaları, karakteristikleri ve DC kutuplamaları.
12- FET’lerin çalışma mekanizmaları, karakteristikleri ve DC kutuplamaları.
13- Çok jonksiyonlu yarıiletken elemanlar:Shocley diyot, SCR, diyak, triyak ve UJT.
14- Çok jonksiyonlu yarıiletken elemanlar:Shocley diyot, SCR, diyak, triyak ve UJT.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matematik,  fen  ve  mühendislik  bilgilerini  uygulama  becerisi.
2- yarıiletken  elamanların  davranışını  anlamak  için temel fizik  ve kimya bilgilerini ve aynı zamanda devre uygulamalarının analizinde matematik bilgilerini kullanabilmelidirler.
3- İstenen  gereksinimleri  karşılayacak  biçimde  bir  sistemi,  parçayı  ya  da  süreci  tasarlama  becerisi.
4- yarıiletken  elemanlara  dayalı  bir sistemi  basit  düzeyde  tasarlayabilmeli ve analiz edebilmelidir.
5- Havacılık problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6- Dersin içeriği değişik problem ve çözümleriyle zenginleştirilmiştir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2- Havacılık operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir.
3- Bakım uygulamaları için gerekli olan modern teknik doküman ve araçları seçip ve kullanabilir.
4- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ulusal ve uluslararası havacılık otoriteleri tarafından belirlenen yönerge ve/veya üretici talimatları doğrultusunda uygular, sorunları tanımlar ve uygun düzeltici eylemde bulunabilir.
5- Bilgiye erişebilir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve bakım el kitapları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
6- Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
7- Ekip bilincine sahiptir ve gerektiğinde ekip üyeleriyle koordineli çalışabilir.
8- Ulusal ve uluslararası havacılık çevrelerinde alanı ile ilgili bakım kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir, çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
9- Alanı ile ilgili tüm teknik ve idari dokümanları arşivleyebilir ve güncel olarak takip eder.
10- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle hava yolu ulaştırması konusunda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilmek ve kendini sürekli yenileyebilmek, alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
11- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
12- Teknik resim bilgisini uygulamada etkin kullanır.
13- Uluslararası seviyede alanındaki bilgileri izler, alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar ve sorunlara çözüm önerileri geliştirir, düşüncelerini yazılı /sözlü olarak nicel/nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
14- Türkçe ve İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde kullanır.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir.
16- Hava ulaştırma sektöründeki işletmelerin yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre ve iş güvenliği koruma konusunda ve bakım uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilince sahiptir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sedra A.S., and Smith K.C., Microelectronic Circuits, 4th edition, Oxford Press Boylestad R., and Nashelsky L., Electronic Devices and Circuit Theory”, Prentice Hall.
Yardımcı Kaynaklar Sedra A.S., and Smith K.C., Microelectronic Circuits, 4th edition, Oxford Press Boylestad R., and Nashelsky L., Electronic Devices and Circuit Theory”, Prentice Hall.

Ders ile ilgili dosyalar