Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT ONAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. MURAT ONAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
sözlü
|
Dersin amacı
|
ileri optimizasyon yöntemlerinin öğrenilmesi ve optimizasyon algoritması yazma becerisnin kazandırılması
|
Dersin tanımı
|
ileri optimizasyon yöntemlerinin öğrenilmesi ve optimizasyon algoritması yazma becerisnin kazandırılması
|
1- |
Temel kavramlar.
|
2- |
Bazı optimizasyon algoritmalarına giriş
|
3- |
Sürü zekasına dayalı algoritmalara giriş.
|
4- |
Optimizasyon algoritmalarıyla problem çözümü.
|
5- |
Optimizasyon algoritmalarıyla problem çözümü.
|
6- |
Optimizasyon algoritmalarıyla problem çözümü.
|
7- |
Optimizasyon algoritmalarıyla problem çözümü.
|
8- |
Optimizasyon algoritmalarıyla problem çözümü.
|
9- |
Optimizasyon algoritmalarıyla problem çözümü.
|
10- |
Optimizasyon algoritmalarıyla problem çözümü.
|
11- |
Sürü zekasına dayalı optimizasyon algoritmalarıyla problem çözümü.
|
12- |
Sürü zekasına dayalı optimizasyon algoritmalarıyla problem çözümü.
|
13- |
Sürü zekasına dayalı optimizasyon algoritmalarıyla problem çözümü.
|
14- |
Sürü zekasına dayalı optimizasyon algoritmalarıyla problem çözümü.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
ileri optimizasyon yöntemlerini tanımak
|
2- |
ileri optimizasyon yöntemlerini tanımak
|
3- |
ileri optimizasyon yöntemlerini tanımak
|
4- |
kendi optimizasyon algoritmasını yazmak
|
5- |
kendi optimizasyon algoritmasını yazmak
|
6- |
kendi optimizasyon algoritmasını yazmak
|
7- |
kendi optimizasyon algoritmasını yazmak
|
8- |
kendi optimizasyon algoritmasını yazmak
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
11
|
2
|
22
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
7
|
70
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
189
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
25
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
15
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Kaufmann,A., 1991, Introduction to Fuzzy Arithmetic, VNR. 2. Yüksel,İ.,2000, Mathlab ile Mühendislik Sistemlerinin Analizi ve Çözümü. 3. Chapmant, S.J., Matlab Programming for Engineering, Second Edition. 4. Haupt Randly L., Haupt Sue E., 1998, Practical Genetic Algorithms, A Willey- Interscience Publication, USA
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Kaufmann,A., 1991, Introduction to Fuzzy Arithmetic, VNR. 2. Yüksel,İ.,2000, Mathlab ile Mühendislik Sistemlerinin Analizi ve Çözümü. 3. Chapmant, S.J., Matlab Programming for Engineering, Second Edition. 4. Haupt Randly L., Haupt Sue E., 1998, Practical Genetic Algorithms, A Willey- Interscience Publication, USA
|
|