Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (yüksek Lisans) > KLASİK DİN FELSEFESİNİN PROBLEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KLASİK DİN FELSEFESİNİN PROBLEMLERİ İkinci düzey FDB555 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. RAMAZAN ERTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Ramazan Ertürk; YRD.DOÇ. DR. CENAN KUVANCI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Özcan AKDAĞ, Abdullah AKGÜL
Dersin veriliş şekli Takrir ve tartışma
Dersin amacı Din felsefesinin klasik konuları hakkında derin ve genişlik arzeden bir kavrayış elde etmek
Dersin tanımı Din felsefesinin klasik konularını, belli başlı filozofların görüşlerine atıfta bulunarak, tartışmak

Dersin içeriği
1- Din felsefesinin klasik konularına giriş
2- Tanrı âlemi nasıl yarattı
3- Gazzalî ve İbn Sina`nın âlemin yaratılışı hakkındaki görüşlerinin karşılaştırılması
4- Sebep-sonuç bağı hakkındaki tartışmalar
5- Tanrı tikelleri bilir mi
6- Dinî ahlâk nesnel mi öznel mi
7- Tanır`nın mahiyet ve sıfatları
8- Tanrı`nın varlığı
9- Yaratma
10- Vahiy
11- Tanrı-ahlâk ilişkisi
12- Dinî söylemin epistemolojik boyutları
13- Ölüm sonrası hayat
14- Genel değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Din felsefesinin klasik konularını bilir
2- Bir bilgi kaynağı olarak vahyin epistemolojik değerini bilir
3- Tanrı`nın varlığına ilişkin klasik delilleri bilir
4- Aklı-vahiy ilişkisi hakkındaki geleneksel tartışmaları bilir
5- Gazzalî`nin Meşşaî filozoflara yönelttiği eleştirileri bilir
6- Meşşaî gelenceğin Gazzalî karşısında geliştirdiği argümanları bilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2- Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3- Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4- Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5- Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6- Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7- Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8- Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10- Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11- Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12- Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Filozofların Tutarsızlığı, Gazzalî. Filozofların Tutarsızlığının Tutarsızlığı, İbn Rüşd.
Yardımcı Kaynaklar Ortaçağ İslam Felsefesine Giriş, Oliver Leaman. İslam Felsefesi Tarihi, Ed. Seyyid Hüseyin Nasr, Oliver Leaman.

Ders ile ilgili dosyalar