Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Farmakoloji (doktora) > ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 2 Üçüncü düzey GK 102 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. EMİNE GÜLDÜOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ERÜZEM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Osmanlı İmparatorluğu, yapısal özellikleri ve yıkılma dönemi, Kurtuluş savaşı öncesi Türkiye, savaş yılları, yeni bir dönemin başlangıcı, siyasi yapı, sosyal yaşam, hukuk anlayışı, ekonomik yapı, kültürel eğitim anlayışı
Dersin tanımı Siyasi alanda yapılan devrimler, siyasi partiler ve çok partili siyasi hayata geçiş denemeleri, hukuk alanında yapılan devrimler, toplumsal yaşayışın düzenlenmesi, ekonomik alanda yapılan yenilikler. 1923-1938 Döneminde Türk dış politikası, Atatürk sonrası Türk dış politikası, Türk Devriminin İlkeleri: (Cumhuriyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devrimcilik, Devletçilik, Milliyetçilik). Bütünleyici ilkeler.

Dersin içeriği
1- İnkılapların temel özellikleri ve Türk inkılabı
2- Türk inkılabını etkileyen akımlar
3- Türk İnkılabının hedefi: Demokratik Hukuk Devleti
4- Türk hukuk sisteminin kurulması
5- Türk ekonomisinin yeniden yapılanması, milli ekonomi ve küreselleşme
6- Türk toplum yaşamına düzen ve canlılık getiren diğer yenilikler
7- ARA SINAV
8- Atatürk ilkelerinin genel niteliği ve Cumhuriyetçilik ilkesi
9- Milliyetçilik ilkesi
10- Halkçılık ve devletçilik ilkesi
11- Laiklik ilkesi
12- İnkılapçılık ilkesi
13- Atatürkçülüğe karşı eleştiriler ve yanıtları
14- Dönem Sonu Sınavı
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler Türk devrimlerinin niteliklerini açıklar.
2- Öğrenciler Türk Devrimlerinin nihai hedeflerini yorumlar.
3- Öğrenciler Atatürk İlkelerini açıklar.
4- Öğrenciler cumhuriyetçilik prensibini açıklar.
5- Öğrenciler ulusçuluk, devletçilik, halkçılık, çağdaşlık ve devrimcilik prensiblerini açıklar.
6- Öğrenciler Türkiye Cumhuriyetinin temel prensiplerini açıklar.
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Farmakoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak bu alanla ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Farmakoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı bu alana uygulayabilme.
3- Farmakoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme
4- Farmakoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Farmakoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Farmakoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     46
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar