Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET SEYDA OZAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Dersin Amacı, bir disiplin olarak kamu yönetiminin doğuşu, gelişimi, kamu yönetiminin diğer disiplinlerle olan ilişkileri, kamu yönetiminin yapısı ve örgütlenmesi, yönetim alanında geliştirilen teori ve uygulamaları ve dönüşme süreci ile beraber ortaya çıkan çağdaş yaklaşımları inceleyerek öğrenciye gerekli teorik bilgiyi vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Kamu Yönetiminde çağdaş yaklaşımlar dersi, kamu yönetimini değişen toplumsal ve yönetimsel paradigmalar çerçevesinde açıklamaya çalışır. bu değişimlerin kamu yönetimlerine veya genel olarak yönetimin işleyiş tarzına etkisini ortaya koyar.
|
1- |
Kamu yönetiminin yeni perspektif dinamizmi
|
2- |
Kamu yönetiminde yeniden yapılanma üzerine bir değerlendirme
|
3- |
Kamu yönetiminde yönetişim yaklaşım dersi
|
4- |
Postbürokratik kamu yönetimi
|
5- |
Kamu Yararı Anlayışında Değişim: Kamu tercihi yaklaşımında bir değerlendirme
|
6- |
İdari reform transferi
|
7- |
Kamu yönetiminde hesapverebilirlik anlayışı
|
8- |
Kamu Politikası
|
9- |
Vize Sınavı
|
10- |
Postmodern toplum devlet ve kamu yönetimi
|
11- |
Yerel yönetimler ve yerel özerklik
|
12- |
e-devlet
|
13- |
Kamu sektöründe stratejik yönetim
|
14- |
Toplam Kalite Yönetimi
|
15- |
Genel Tekrar
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
Final Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
kamu yönetiminde çağdaş yaklaşımlar hakkında teorik bilgiye sahip olur.
|
2- |
Kamu yönetimindeki gelişmeleri takip edecek yaklaşımı geliştirir.
|
3- |
Kamu yönetiminde yaşanan değişimleri sosyolojik olgularla değerelendirebilecek kabiliyete sahip olur.
|
4- |
Yeni kamu yönetimi ve klasik kamu yönetimi arasındaki farkı anlayabilecek kabiliyete sahip olur.
|
5- |
Kamu yönetiminin değişim sürecini analitik bakış açısıyla kavrayabilecek düzeye erişir.
|
6- |
Evrensel gelişmeler ışığında Türk kamu yönetiminin değişim sürecini analiz edebilecek yeteneğe sahip olur.
|
7- |
Kamu yönetiminde güncel gelişmeleri takip ederek örnek geliştirme kapasitesine sahip olur.
|
8- |
kamu Yönetiminde çağdaşlaşma konusunda farklı ülkeleri kıyaslayacak düzeyde bilgiye sahip olur.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir:
Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
|
|
2- |
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
|
|
3- |
Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
|
|
4- |
Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
|
|
5- |
Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
|
|
6- |
Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
|
|
7- |
Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
|
|
8- |
Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
|
|
9- |
Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
|
|
10- |
Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
|
|
11- |
Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
|
|
12- |
Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
|
|
13- |
Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
|
|
14- |
Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
5
|
1
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
1
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
2
|
1
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
106
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kamu Yönetiminde çağdaş yaklaşımlar, Doç. Dr. Asım Balcı, Doç. Dr. Ahmet Nohutçu, POf. Dr. Namık Kemal Öztürk, Pof. Dr. Bayram Coşkun, Seçkin Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|