Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi > KAMU YÖNETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KAMU YÖNETİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR Birinci düzey F-SKY403 Zorunlu 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET SEYDA OZAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Dersin Amacı, bir disiplin olarak kamu yönetiminin doğuşu, gelişimi, kamu yönetiminin diğer disiplinlerle olan ilişkileri, kamu yönetiminin yapısı ve örgütlenmesi, yönetim alanında geliştirilen teori ve uygulamaları ve dönüşme süreci ile beraber ortaya çıkan çağdaş yaklaşımları inceleyerek öğrenciye gerekli teorik bilgiyi vermektir.
Dersin tanımı Kamu Yönetiminde çağdaş yaklaşımlar dersi, kamu yönetimini değişen toplumsal ve yönetimsel paradigmalar çerçevesinde açıklamaya çalışır. bu değişimlerin kamu yönetimlerine veya genel olarak yönetimin işleyiş tarzına etkisini ortaya koyar.

Dersin içeriği
1- Kamu yönetiminin yeni perspektif dinamizmi
2- Kamu yönetiminde yeniden yapılanma üzerine bir değerlendirme
3- Kamu yönetiminde yönetişim yaklaşım dersi
4- Postbürokratik kamu yönetimi
5- Kamu Yararı Anlayışında Değişim: Kamu tercihi yaklaşımında bir değerlendirme
6- İdari reform transferi
7- Kamu yönetiminde hesapverebilirlik anlayışı
8- Kamu Politikası
9- Vize Sınavı
10- Postmodern toplum devlet ve kamu yönetimi
11- Yerel yönetimler ve yerel özerklik
12- e-devlet
13- Kamu sektöründe stratejik yönetim
14- Toplam Kalite Yönetimi
15- Genel Tekrar
16- Final Sınavı
17- Final Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- kamu yönetiminde çağdaş yaklaşımlar hakkında teorik bilgiye sahip olur.
2- Kamu yönetimindeki gelişmeleri takip edecek yaklaşımı geliştirir.
3- Kamu yönetiminde yaşanan değişimleri sosyolojik olgularla değerelendirebilecek kabiliyete sahip olur.
4- Yeni kamu yönetimi ve klasik kamu yönetimi arasındaki farkı anlayabilecek kabiliyete sahip olur.
5- Kamu yönetiminin değişim sürecini analitik bakış açısıyla kavrayabilecek düzeye erişir.
6- Evrensel gelişmeler ışığında Türk kamu yönetiminin değişim sürecini analiz edebilecek yeteneğe sahip olur.
7- Kamu yönetiminde güncel gelişmeleri takip ederek örnek geliştirme kapasitesine sahip olur.
8- kamu Yönetiminde çağdaşlaşma konusunda farklı ülkeleri kıyaslayacak düzeyde bilgiye sahip olur.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir: Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
2- Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
3- Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
4- Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
5- Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
6- Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
7- Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
8- Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
9- Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
10- Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
11- Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
12- Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
13- Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
14- Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 10 1 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 2 1 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kamu Yönetiminde çağdaş yaklaşımlar, Doç. Dr. Asım Balcı, Doç. Dr. Ahmet Nohutçu, POf. Dr. Namık Kemal Öztürk, Pof. Dr. Bayram Coşkun, Seçkin Yayınları, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar