Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim > REKLAMCILIK VE TANITIM ÖRNEK OLAY ÇÖZÜMLEMELERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REKLAMCILIK VE TANITIM ÖRNEK OLAY ÇÖZÜMLEMELERİ Birinci düzey HİT 426 Seçmeli 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NİLAY AKGÜN AKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. NİLAY AKGÜN AKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Reklamlarda belirgin mesajların yanında gizli mesajların da ortaya çıkarılması
Dersin tanımı Halkla İlişkiler ve Tanıtım 4. Sınıf dersi

Dersin içeriği
1- Reklam, reklamcılık hakkında geçmiş dönem bilgilerin yenilenmesi
2- Türkiye''de ve Dünya''daki reklamın gelişimi, Reklam ajanslarının gelişimi
3- İletişim alanındaki eleştirel teorilere genel bakış
4- İngiliz kültürel çalışmaları
5- İngiliz kültürel çalışmalarında ideoloji anlayışı
6- Reklam -Kültür ilişkisi
7- Reklam -Kültür ilişkisi
8- Reklamın Toplumsal süreçteki değişimim incelenmesi
9- Göstergebilim Nedir? Göstergebilimin tarihçesi
10- Anlamlandırma, Düz anlam- Yan anlam, Mitler ve simgeler, Eğretileme ve Düzdeğişmece
11- Reklam Çözümleme Yöntemi Olarak Göstergebilim Görsel dil, sözel dil, grafik tasarım, başlık, gövde, slogan
12- Göstergebilimin reklamlara uygulayarak analiz yapma ve yapılış analiz çalışmalarını inceleme
13- Örnek analizler yapma
14- Örnek analizler yapma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eleştirel teorilere hakim olur.
2- İngiliz kültürel çalışmalarını öğrenir.
3- Reklam kültür ilişkisini doğru yorumlayabilir.
4- Gösterebilimin ne olduğunu öğrenir.
5- Ünlü bilim adamlarının yaptığı gösterge çalışmalarını bilir.
6- Reklamları her yönüyle okuyabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 7 21
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Banu Dağtaş- Reklamı Okumak Fatma Akerson- Göstergebilime Giriş
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar