Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇAĞDAŞ ROMAN |
İkinci düzey |
ELIT 505 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Ingilizce
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. İFAKAT BANU AKÇEŞME
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Banu Akcesme
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
ders anlatimi, sunum, tartisma
|
Dersin amacı
|
20. ve 21. yy modern, postmodern, somurge ve somurge sonrasi romanlari cesitli edebiyat teori ve elestirileri isiginda incelemek.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders 20. ve 21.yy romanlarini farkli edebiyat teori, elestiri ve yaklasimlar ile inceler.
|
1- |
Introduction to the Course
|
2- |
Modern Novel, Postmodern Novel
|
3- |
Science Fiction
|
4- |
Kazuo Ishiguro, Never Let me Go
|
5- |
Fantasy, Utopia, Dystopia, Fantastic Literature, Judith Butler, Performativity Theory
|
6- |
Joanna Russ, Female Man
|
7- |
Dystopia, Foucault (power, discourse, resistance), Bakhtin (Carnivalesque), Althusser (Ideological State Apparatuses)
|
8- |
Margaret Atwood, The Handmaid`s Tales
|
9- |
Mid-term exam
|
10- |
Colonial and Postcolonial Theories
|
11- |
Things Fall Apart
|
12- |
J. M. Coetzee, Disgrace
|
13- |
Postcolonial theories
|
14- |
Zadie Smith, White teeth
|
15- |
Wrap-up
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Learning modern and postmodern novel
|
2- |
learning modern and postmodern literary theories
|
3- |
studying colonial and postcolonial novels
|
4- |
learning colonial and postcolonial theories
|
5- |
studying the related terms and concepts
|
6- |
""""
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
3
|
45
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
4
|
60
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
6
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
145
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Selected Novels indicated in the syllabus
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Modern Fiction by Virginia Woolf
Fantasy as a Literature of Subversion by Rosemary Jackson
|
|