Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DUYGU YAMAN GRAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Ayhan ATASEVER, Doç. Dr. Latife ÇAKIR BAYRAM, Yard. Doç. Dr. Duygu YAMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Kanatlı hayvanlarda sık rastlanılan ve ekonomik öneme sahip kolibasillozis, salmonellozis, infeksiyöz koriza, mikoplazmozis vs. gibi önemli bakteriyel; marek, löykoz, çiçek, infeksiyöz laringotraheitis, infeksiyöz bronşitis, gumboro vs. gibi viral; aspergillozis, kandidiazis gibi mikotik; koksidiozis, kriptosporidiozis, histomoniazis gibi paraziter hastalıklar ile vitamin ve mineral yetersizlikleri ve çeşitli zehirlenmelerde patojenez, makroskobik ve mikroskobik değişimlerin öğretilmesi amaçlanır. Dersin sonunda öğrencinin kanatlı hayvan hastalıkları hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olması hedeflenir
|
Dersin tanımı
|
Kanatlı hayvan hastalıklarının patolojisini anlatan derstir.
|
1- |
Kanatlı hayvan hastalıklarında tanı yöntemleri
|
2- |
Pullorum Hastalığı, Tavuk Tifosu ve Paratifo
|
3- |
Mycoplasma gallisepticum, M. meleagridis ve M. synoviae enfeksiyonları
|
4- |
Streptokok, Stafilokok ve Klostridium enfeksiyonları
|
5- |
Kolibasilloz ve Tüberküloz
|
6- |
Kolera hastalığı ve İnfeksiyöz Koriza
|
7- |
Avian encephalomyelitis, Çiçek hastalığı
|
8- |
Influenza, İnfeksiyöz bronşitis
|
9- |
Gumboro, Infeksiyöz Laringotracheitis ve Newcastle hastalıkları
|
10- |
Marek hastalığı ve Löykozis/Sarkoma grup enfeksiyonları
|
11- |
Aspergillozis, Favus ve Kandidiazis
|
12- |
Koksidiozis, Kriptosporidiozis ve Histomoniazis
|
13- |
Gut hastalığı ve Urolitiazis
|
14- |
Asites Sendromu ve Mikotoksikozis
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Evcil kanatlı hayvanlarda nekropsi ve patolojik inceleme tekniklerini öğrenir
|
2- |
Kanatlı hayvanların bakteriyel hastalıklarında patojenez, makroskobik ve mikroskobik değişimleri öğrenir
|
3- |
Kanatlı hayvanların viral hastalıklarında patojenez, makroskobik ve mikroskobik değişimleri öğrenir
|
4- |
Kanatlı hayvanların paraziter ve mikotik hastalıklarında patojenez, makroskobik ve mikroskobik değişimleri öğrenir
|
5- |
Kanatlı hayvanların nutrisyonel, metabolik ve toksik hastalıklarında patojenez, makroskobik ve mikroskobik değişimleri öğrenir
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Anatomi bilgisini üst düzeyde kullanarak anatomi ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Anatomi alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı anatomi alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Anatomi ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Anatomi alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
3
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Saif YM, Barnes HJ, Glisson JR, Fadly AM, McDougald LR, Swayne DE; Diseases of Poultry, Iowa State Univ. Press, 2003.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Sönmez G;Kanatlı Hayvan Hastalıkları Patolojisi, U.Ü.Veteriner Fakültesi Yayınları, Bursa, 2006. Jordan F, Pattison M, Alexander D, Foragher T; Poultry Diseases, W.B. Saunders, London, 2001. Randall CJ; A Color Atlas of Diseases and Disorders of The Domestic Fowl and Turkey, Wolfe Publishing Ltd., London, 1991.
|
|