Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖRNEKLEME YÖNTEMLERİ |
İkinci düzey |
BİS 508 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AHMET ÖZTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. AHMET ÖZTÜRK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıf dersi
|
Dersin amacı
|
Bilimsel araştırmalarda örnekleme yöntemlerini uygun bir şekilde kullanabilmek
|
Dersin tanımı
|
Evren, örneklem ve örnekleme tanımları, rassallık, örnekleme yöntemleri, güç analizi
|
1- |
Örnekleme ve örnekleme yöntemlerine giriş
|
2- |
Başarılı örneklemenin gerekleri
|
3- |
Örnek Hacminin Belirlenmesi
|
4- |
Olasılık kurallarına dayanmayan örnekleme yöntemleri
|
5- |
Kontenjans örneklemesi, Kota örneklemesi
|
6- |
Saha örneklemesi, Monografi
|
7- |
Olasılık kurallarına dayanan örnekleme yöntemleri
|
8- |
Basit tesadüfi örnekleme, Sistematik örnekleme
|
9- |
Tabakalı örnekleme, Küme örneklemesi
|
10- |
Kademeli örnekleme, Çok fazlı örnekleme
|
11- |
Kontrollü örnekleme, Büyüklüğe orantılı örnekleme
|
12- |
Karma örnekleme
|
13- |
Örnekleme dağılımları - I
|
14- |
Örnekleme dağılımları - II
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Örnekleme kavramını açıklayabilecek
|
2- |
Örnekleme yöntemlerini sayabilecek
|
3- |
Evreni tanımlayabilecek
|
4- |
Uygun örnekleme yöntemini belirleyebilecek
|
5- |
Uygun örnekleme yöntemini belirleyebilecek
|
6- |
Birimlerin seçimini rassal olarak yapabilecek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Fizyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli güncel bilgi birikimine sahip olmak
|
|
2- |
Fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Fizyoloji alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
|
|
4- |
Bilimsel bakışa sahip olmak
|
|
5- |
İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
|
|
7- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip etmek
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
|
|
12- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
|
|
13- |
Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
8
|
6
|
48
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
6
|
3
|
18
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
6
|
4
|
24
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
196
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1- Özdamar, Kazım. Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 2003 2- Sümbüloğlu, Kadir. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Teknikleri ve istatistik Ankara 1978
|
|