Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (yüksek Lisans) > ÖRNEKLEME YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖRNEKLEME YÖNTEMLERİ İkinci düzey BİS 508 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AHMET ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AHMET ÖZTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Sınıf dersi
Dersin amacı Bilimsel araştırmalarda örnekleme yöntemlerini uygun bir şekilde kullanabilmek
Dersin tanımı Evren, örneklem ve örnekleme tanımları, rassallık, örnekleme yöntemleri, güç analizi

Dersin içeriği
1- Örnekleme ve örnekleme yöntemlerine giriş
2- Başarılı örneklemenin gerekleri
3- Örnek Hacminin Belirlenmesi
4- Olasılık kurallarına dayanmayan örnekleme yöntemleri
5- Kontenjans örneklemesi, Kota örneklemesi
6- Saha örneklemesi, Monografi
7- Olasılık kurallarına dayanan örnekleme yöntemleri
8- Basit tesadüfi örnekleme, Sistematik örnekleme
9- Tabakalı örnekleme, Küme örneklemesi
10- Kademeli örnekleme, Çok fazlı örnekleme
11- Kontrollü örnekleme, Büyüklüğe orantılı örnekleme
12- Karma örnekleme
13- Örnekleme dağılımları - I
14- Örnekleme dağılımları - II
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Örnekleme kavramını açıklayabilecek
2- Örnekleme yöntemlerini sayabilecek
3- Evreni tanımlayabilecek
4- Uygun örnekleme yöntemini belirleyebilecek
5- Uygun örnekleme yöntemini belirleyebilecek
6- Birimlerin seçimini rassal olarak yapabilecek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli güncel bilgi birikimine sahip olmak
2- Fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Fizyoloji alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 8 6 48
Sunum / Seminer hazırlama 6 3 18
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 6 4 24
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar 1- Özdamar, Kazım. Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 2003 2- Sümbüloğlu, Kadir. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Teknikleri ve istatistik Ankara 1978

Ders ile ilgili dosyalar