Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ATABEY KILIÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ATABEY KILIÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ATABEY KILIÇ, Doç. Dr. Turgut KOÇOĞLU
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK
|
Dersin amacı
|
Şerh, tanımı, ilgili yazılar ve önemli fikir adamları; Osmanlı dönemi meşhur şerhçiler ve eserleri.
|
Dersin tanımı
|
Şerh, tanımı, ilgili yazılar ve önemli fikir adamları; Osmanlı dönemi meşhur şerhçiler ve eserleri.
|
1- |
Şerh, tanımı, ilgili yazılar I
|
2- |
Şerh, tanımı ve ilgili yazılar II
|
3- |
Osmanlı dönemi meşhur şârihler ve eserleri I
|
4- |
Osmanlı dönemi meşhur şârihler ve eserleri II
|
5- |
Osmanlı dönemi meşhur şârihler ve eserleri III
|
6- |
Osmanlı dönemi meşhur şârihler ve eserleri IV
|
7- |
Osmanlı dönemi meşhur şârihler ve eserleri V
|
8- |
Vize
|
9- |
Osmanlı dönemi meşhur şârihler ve eserleri VI
|
10- |
Osmanlı dönemi meşhur şârihler ve eserlerinden örnek metinler I
|
11- |
Osmanlı dönemi meşhur şârihler ve eserlerinden örnek metinler II
|
12- |
Osmanlı dönemi meşhur şârihler ve eserlerinden örnek metinler III
|
13- |
Osmanlı dönemi meşhur şârihler ve eserlerinden örnek metinler IV
|
14- |
Genel Değerlendirme
|
15- |
Final
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Şerh, tanımı, ilgili yazılar ve önemli fikir adamları; Osmanlı dönemi meşhur şârihler ve eserleri.
|
2- |
Şerh, ta''''lik, hâşiye kavramlarını öğrenme
|
3- |
Şârih, muhaşşî, müfessir kavramlarını ayırt etme
|
4- |
Geleneksel Şerh Metinlerine vukûf
|
5- |
İnşâ ve tarzları hakkında bilgi edinme
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
|
|
2- |
Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
|
|
3- |
Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
|
|
4- |
Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
|
|
5- |
Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
|
6- |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
|
|
7- |
Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
|
|
8- |
Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
|
|
9- |
Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
|
|
10- |
Mesleki terminolojiye hâkim olur.
|
|
11- |
Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
|
|
12- |
Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
|
|
13- |
Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
|
|
14- |
Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
|
|
15- |
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
|
|
16- |
Akademik çevreyi tanır.
|
|
17- |
Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
|
|
18- |
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
|
|
19- |
Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
|
|
20- |
Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
1
|
3
|
3
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
10
|
10
|
100
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
5
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
5
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
5
|
5
|
Toplam iş yükü
|
|
|
155
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Şerh İle ilgili temel makaleler, orijinal yazma eser görüntüleri
|
Yardımcı Kaynaklar
|
T. Kortantamer, "Teori Zemininde Metin Şerhi Meselesi", İ. Güleç, "KLASİK TÜRK EDEBİYATI METİNLERİ NASIL ŞERH EDİLMELİ?", A. Kılıç, "Dağılmış İncileri Toplamak: Şerh Tasnifi Denemesi", M. Mengi, "Metin Şerhi, Tahlili ve Tenkidi", A. Tanyıldız, "Ankaravî Şerhinin Telif Süreci", A. Dağlar, "Vassâf Tarihi Şerhinden Hareketle Şerh Kaynakları Meselesi", Turgut KOÇOĞLU, "Mesnevî Şârihi Şem''î Şem''ullah''ın Şerh Yöntemi İle Walter G. Andrews''un Sözdizimsel Metin Yorumlama Yöntemi Arasındaki Benzerlik"
|
|