Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İSLAM HUKUKU METİNLERİ: CEZA |
İkinci düzey |
TİB 590 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ.DR. MENDERES GÜRKAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ŞÜKRÜ SELİM HAS
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Osman Bayder
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
İslam Ceza hukuku ile ilgili klasik fıkıh metinlerini okuyup anlayabilmek ve bu konudaki literatüre aşina olmak
|
Dersin tanımı
|
islam Ceza hukuku ile alakalı klasik metinlerin okunması
|
1- |
İhtiyar: Kitabu'l-hudud, haddu'z-zina
|
2- |
İhtiyar: Kitabu'l-hudud, haddu'l-kazf
|
3- |
İhtiyar: Kitabu'l-hudud, haddu'ş-şurb
|
4- |
İhtiyar: Kitabu's-serika
|
5- |
İhtiyar: Kitabu's-serika
|
6- |
İhtiyar: Kuttau'-tarik
|
7- |
İhtiyar: Kısas
|
8- |
İhtiyar: Kısas
|
9- |
İhtiyar: Ridde
|
10- |
İhiyar: Kitabu'd-diyat
|
11- |
İhiyar: Kitabu'd-diyat
|
12- |
İhtiyar: Kitabu'l-cinayat
|
13- |
İhtiyar: Kitabu'l-cinayat
|
14- |
İhtiyar: Kitabu'l-cinayat
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci, klasik fıkıh metinlerinden ceza hukuku ile ilgili metinler okur
|
2- |
Öğrenci, klasik fıkıh kitaplarına ve literatürüne aşina olur
|
3- |
Cezaların felsefe ve hikmetlerini öğrenir
|
4- |
Mezhep içerisindeki farklı görüşlere vakıf olur
|
5- |
Konuların hangi kaynaktan ve nasıl inceleneceğini öğrenir
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
4
|
4
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
18
|
18
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mavsili, İhtiyar
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Nevevi, Mecmu, Serahsi, Mebsut
|
|