Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > İnşaat Mühendisliği (y.l.) > İSLAM HUKUKU METİNLERİ: CEZA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İSLAM HUKUKU METİNLERİ: CEZA İkinci düzey TİB 590 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ.DR. MENDERES GÜRKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ŞÜKRÜ SELİM HAS
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Osman Bayder
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı İslam Ceza hukuku ile ilgili klasik fıkıh metinlerini okuyup anlayabilmek ve bu konudaki literatüre aşina olmak
Dersin tanımı islam Ceza hukuku ile alakalı klasik metinlerin okunması

Dersin içeriği
1- İhtiyar: Kitabu'l-hudud, haddu'z-zina
2- İhtiyar: Kitabu'l-hudud, haddu'l-kazf
3- İhtiyar: Kitabu'l-hudud, haddu'ş-şurb
4- İhtiyar: Kitabu's-serika
5- İhtiyar: Kitabu's-serika
6- İhtiyar: Kuttau'-tarik
7- İhtiyar: Kısas
8- İhtiyar: Kısas
9- İhtiyar: Ridde
10- İhiyar: Kitabu'd-diyat
11- İhiyar: Kitabu'd-diyat
12- İhtiyar: Kitabu'l-cinayat
13- İhtiyar: Kitabu'l-cinayat
14- İhtiyar: Kitabu'l-cinayat
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci, klasik fıkıh metinlerinden ceza hukuku ile ilgili metinler okur
2- Öğrenci, klasik fıkıh kitaplarına ve literatürüne aşina olur
3- Cezaların felsefe ve hikmetlerini öğrenir
4- Mezhep içerisindeki farklı görüşlere vakıf olur
5- Konuların hangi kaynaktan ve nasıl inceleneceğini öğrenir
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 18 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Mavsili, İhtiyar
Yardımcı Kaynaklar Nevevi, Mecmu, Serahsi, Mebsut

Ders ile ilgili dosyalar