Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
VETERİNER HEKİMLİĞİ MEVZUATI |
Birinci düzey |
VİH 656 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşulsuz
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ÇAĞRI ÇAĞLAR SİNMEZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ÇAĞRI ÇAĞLAR SİNMEZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Veteriner Hekimliği Mevzuatı dersinde konuyla ilgili mevzuatın geçmişten günümüze geçen sürede neler olduğunun öğrenilmesi ve ilgili mevzuatın etik kapsamında analiz edilme bilgilerinin kazanılmasının sağlanması.
|
Dersin tanımı
|
Veteriner Hekimliği Mevzuatı konusunda bilgileri geliştirme
|
1- |
Genel giriş: Mevzuat nedir?
|
2- |
Veteriner hekimliğin icrasına ait mevzuat
|
3- |
Veteriner hekimliğin icrasına ait mevzuat
|
4- |
Hayvan sağlığı ile ilgili mevzuat
|
5- |
Hayvan sağlığı ile ilgili mevzuat
|
6- |
Hayvan ıslahı ile ilgili mevzuat
|
7- |
Muayenehane ve poliklinik mevzuatı
|
8- |
Hayvan hastaneleri mevzuatı
|
9- |
Veteriner ilaçları ile ilgili mevzuat
|
10- |
Özel laboratuvarlarla ile ilgili mevzuat
|
11- |
Gıda Mevzuatı
|
12- |
Gıda Mevzuatı
|
13- |
Yem Mevzuatı
|
14- |
AB mevzuatı
|
15- |
AB mevzuatı
|
16- |
Final
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Veteriner Hekimliği Mevzuatı konusunda bilgileri geliştirme
|
2- |
Veteriner Hekimliği Mevzuatının etik yaklaşımla incelenerek bilgileri geliştirme
|
3- |
Veteriner Hekimliği Mevzuatının uygulamada karşılaşılan problemlerinin çözümünde yetkinliği kazandırma
|
4- |
Veteriner Hekimliği Mevzuatı alanında sorunları bilimsel düşünce yapısı içerisinde değerlendirme
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
6. 7.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Beynin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
|
|
4- |
Hekimin talimatı doğrultusunda, elektroensefalografi (EEG), elektronöromiyografi (ENMG), polisomnografi (PSG) gibi elektronörofizyolojik uygulamaları yapar.
|
|
5- |
İşlem süresince hastanın takibini yapar, hastanın durumuyla ilgili gözlemlediği olağan dışı durumları hekime bildirir.
|
|
6- |
İşlemler ve acil durumlar için gerekli cihaz, elektrot, malzeme ve ilaçları hazırlar.
|
|
7- |
İşlem öncesinde cihazların kalibrasyonunu yapar. Ortamın işlemler için uygunluğunu sağlar.
|
|
8- |
İşlem sonunda kullanılan cihaz ve malzemelerin temizlik ve bakımının yapılmasını sağlar.
|
|
9- |
Rutin, uyku sırasında ve video EEG monitorizasyonda EEG çekimlerinin teknik özellikleri ve önemi bilir.
|
|
10- |
Elektronöromiyografide temel kavramları bilir ve basit sinir iletim uygulamalarını yapar.
|
|
11- |
Uyarılmış potansiyel, İntraoperatif monitorizasyon ve polisomnograf incelemesinde temel kavramları bilir ve uygular.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
2
|
6
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
20
|
80
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
149
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yaşar, A. (2014). Veteriner Hekimliği Etiği ve Mevzuatı. AYBİL Digital Baskı, Konya
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Wilson, J.F. (1993) Law and ethics the veterinary profession. Priority press, USA Pieper, A. (1994) Etiğe Giriş. Ayrıntı Yay.
Hatipoğlu, M. (2003) Gıda,Tarım, Hayvancılık ve Sağlık Rehberi. Türk Diyanet Vakfı, Ankara.
Ayan, M., Arslan, İ. (1998) Temel Hukuk Bilgisi. Mimoza Yay., Konya
Gözübüyük, A.Ş. (2002) hukuka Giriş ve Hukukun Temel Kavramları. Turhan Yay., Ankara
http://www.tvhb.org.tr
http://www.tarim.gov.tr
İnternet
Korkut İH. (1997). Veteriner Hekimliği Kanun ve Yönetmeliği. Erk Yayıncılık. Ankara.
|
|