Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > ESER ANALİZDE ENSTRÜMENTALYÖNTEMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ESER ANALİZDE ENSTRÜMENTALYÖNTEMLER Birinci düzey KİMS430 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞERİFE TOKALIOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ŞERİFE TOKALIOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ders
Dersin amacı Dersin amacı, Eser Analizde İnstrumental Yöntemler dersinin teorik bilgileri ve pratikte uygulanabilirliğini öğrenciye öğretmektir.
Dersin tanımı Ders izleyen bölümleri kapsar. Giriş, eser element tanımı,eser elementlerin önemi ve eser element derişim birimleri,eser element analizinde analitik ölçütler,konu ile ilgili problemler,eser element tayin yöntemleri,atomik absorpsiyon spektroskopi,atomik emisyon ve floresans teknikleri,moleküler spektroskopi,nükleer yöntemler,X-ışınları spektroskopisi,elektroanalitik yöntemler,kütle spektrometrisi

Dersin içeriği
1- Giriş, eser element tanımı
2- Eser elementlerin önemi ve eser element derişim birimleri
3- Eser element analizinde analitik ölçütler
4- Konu ile ilgili problemler
5- Eser element tayin yöntemleri
6- Atomik absorpsiyon spektroskopi
7- Atomik emisyon ve floresans teknikleri
8- Ara sınav
9- Moleküler spektroskopi
10- Moleküler spektroskopi
11- Nükleer yöntemler
12- X-ışınları spektroskopisi
13- Elektroanalitik yöntemler
14- Kütle spektrometrisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Enstrümental Analizin temelleri hakkında bilgi sahibi olma
2- Eser elementlerin önemi,eser element derişim birimleri ve eser element analizinde analitik ölçütler hakkında bilgilenmesi
3- Eser elementlerin tayin yöntemlerini öğrenmeleri
4- Atomik ve moleküler spektroskopik teknikler hakkında bilgilendirilmeleri
5- Nükleer yöntemler, X-ışınları, elektroanalitik yöntemler ve kütle spektrometrisi konularında bilgilere sahip olması
6- Çeşitli spektral tekniklerde spektrumları değerlendirebilme becerisi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 9 4 36
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 13 3 39
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 3 42
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     199
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Skoog, D.A., Holler, F.J. and Nieman,T.A., Principles of Instrumental Analysis, 5th Ed., Harcourt Brace College Publishing,1998, Türkçe çeviri, ENSTRÜMANTAL ANALİZ İlkeleri, Bilim Yayıncılık,5.baskı
Yardımcı Kaynaklar Prof. Dr. Attila Yıldız,Prof. Dr. Ömer Genç, Enstrümantal Analiz, Hacettepe Üniversitesi Yayınları,1993, Ankara

Ders ile ilgili dosyalar