Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ŞERİFE TOKALIOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ŞERİFE TOKALIOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze ders
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı, Eser Analizde İnstrumental Yöntemler dersinin teorik bilgileri ve pratikte uygulanabilirliğini öğrenciye öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Ders izleyen bölümleri kapsar. Giriş, eser element tanımı,eser elementlerin önemi ve eser element derişim birimleri,eser element analizinde analitik ölçütler,konu ile ilgili problemler,eser element tayin yöntemleri,atomik absorpsiyon spektroskopi,atomik emisyon ve floresans teknikleri,moleküler spektroskopi,nükleer yöntemler,X-ışınları spektroskopisi,elektroanalitik yöntemler,kütle spektrometrisi
|
1- |
Giriş, eser element tanımı
|
2- |
Eser elementlerin önemi ve eser element derişim birimleri
|
3- |
Eser element analizinde analitik ölçütler
|
4- |
Konu ile ilgili problemler
|
5- |
Eser element tayin yöntemleri
|
6- |
Atomik absorpsiyon spektroskopi
|
7- |
Atomik emisyon ve floresans teknikleri
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Moleküler spektroskopi
|
10- |
Moleküler spektroskopi
|
11- |
Nükleer yöntemler
|
12- |
X-ışınları spektroskopisi
|
13- |
Elektroanalitik yöntemler
|
14- |
Kütle spektrometrisi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Enstrümental Analizin temelleri hakkında bilgi sahibi olma
|
2- |
Eser elementlerin önemi,eser element derişim birimleri ve eser element analizinde analitik ölçütler hakkında bilgilenmesi
|
3- |
Eser elementlerin tayin yöntemlerini öğrenmeleri
|
4- |
Atomik ve moleküler spektroskopik teknikler hakkında bilgilendirilmeleri
|
5- |
Nükleer yöntemler, X-ışınları, elektroanalitik yöntemler ve kütle spektrometrisi konularında bilgilere sahip olması
|
6- |
Çeşitli spektral tekniklerde spektrumları değerlendirebilme becerisi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
|
|
2- |
Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
|
|
3- |
Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
|
|
4- |
Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
|
|
5- |
Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
|
|
6- |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
|
|
7- |
Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
|
|
8- |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
|
|
9- |
Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
|
|
10- |
Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
|
|
11- |
Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
|
|
12- |
Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
|
|
13- |
Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
|
|
14- |
Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
|
|
15- |
Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
9
|
4
|
36
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
13
|
3
|
39
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
3
|
42
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
199
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Skoog, D.A., Holler, F.J. and Nieman,T.A., Principles of Instrumental Analysis, 5th Ed., Harcourt Brace College Publishing,1998, Türkçe çeviri, ENSTRÜMANTAL ANALİZ İlkeleri, Bilim Yayıncılık,5.baskı
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Prof. Dr. Attila Yıldız,Prof. Dr. Ömer Genç, Enstrümantal Analiz, Hacettepe Üniversitesi Yayınları,1993, Ankara
|
|