Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Gida Mühendisliği (nvş.hcb.ün.ort.yl.) > SEMİNER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMİNER İkinci düzey İHH 600 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. PINAR TEKİNSOY KARTIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SULTAN TAŞCI DOÇ.DR. ÖZLEM CEYHAN DOÇ.DR. PINAR TEKİNSOY KARTIN DOÇ.DR. SEVİL GÜLER DOÇ.DR. ÜLKÜ ÖZDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Aktif yöntem
Dersin amacı Öğrencinin alanı ile ilgili eğitim becerilerini kullanarak seminer sunumu yapabilmesini sağlamaktır.
Dersin tanımı İç Hastalıkları hemşireliği alanına ilişkin hazırlanan en az bir semineri sunabilecek beceriyi kazandırmaktır.

Dersin içeriği
1- Derse Giriş, Programın Oluşturulması, Örnek Seminer Sunumu
2- İç Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
3- İç Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
4- İç Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
5- İç Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
6- İç Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
7- İç Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
8- İç Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
9- İç Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
10- İç Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
11- İç Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
12- İç Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
13- İç Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
14- Seminer Dokümanının Hazırlanması ve Sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme
2- Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     52
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ovayolu N, Ovayolu Ö. Patofizyoloji (2. Baskı). Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, 2016. Stoller J K, Michota F A, Mandell B F. Cleveland Klinik İç Hastalıkları. Demir A M (edtr) 5.Baskı, İstanbul:İstanbul Tıp Kitabevi. Eti Aslan F, Karadakovan A. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana 2010. Birol L, Akdemir N. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. (4.Basım), Sistem Ofset, Ankara 2004.
Yardımcı Kaynaklar Martin C. The theory of critical thinking of nursing. Nursing Education Perspectives 2002; 23: 243-247.Profetto-McGrath J. Critical Thinking and evidence-based practice. Journal of Professional Nursing 2005; 21: 364-371. Taşçı S. Hemşirelikte problem çözme süreci. Sağlık Bilimleri Dergisi 2005; 14: 73-78.

Ders ile ilgili dosyalar