Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SEMİNER |
İkinci düzey |
İHH 600 |
|
1 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. PINAR TEKİNSOY KARTIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. SULTAN TAŞCI
DOÇ.DR. ÖZLEM CEYHAN
DOÇ.DR. PINAR TEKİNSOY KARTIN
DOÇ.DR. SEVİL GÜLER
DOÇ.DR. ÜLKÜ ÖZDEMİR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Aktif yöntem
|
Dersin amacı
|
Öğrencinin alanı ile ilgili eğitim becerilerini kullanarak seminer sunumu yapabilmesini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
İç Hastalıkları hemşireliği alanına ilişkin hazırlanan en az bir semineri sunabilecek beceriyi kazandırmaktır.
|
1- |
Derse Giriş, Programın Oluşturulması, Örnek Seminer Sunumu
|
2- |
İç Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
|
3- |
İç Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
|
4- |
İç Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
|
5- |
İç Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
|
6- |
İç Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
|
7- |
İç Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
|
8- |
İç Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
|
9- |
İç Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
|
10- |
İç Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
|
11- |
İç Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
|
12- |
İç Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
|
13- |
İç Hastalıkları Hemşireliği Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
|
14- |
Seminer Dokümanının Hazırlanması ve Sunumu
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme
|
2- |
Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mekatronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
|
|
6- |
Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
|
7- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
1
|
1
|
1
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
3
|
3
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
52
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ovayolu N, Ovayolu Ö. Patofizyoloji (2. Baskı). Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, 2016. Stoller J K, Michota F A, Mandell B F. Cleveland Klinik İç Hastalıkları. Demir A M (edtr) 5.Baskı, İstanbul:İstanbul Tıp Kitabevi. Eti Aslan F, Karadakovan A. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana 2010. Birol L, Akdemir N. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. (4.Basım), Sistem Ofset, Ankara 2004.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Martin C. The theory of critical thinking of nursing. Nursing Education Perspectives 2002; 23: 243-247.Profetto-McGrath J. Critical Thinking and evidence-based practice. Journal of Professional Nursing 2005; 21: 364-371.
Taşçı S. Hemşirelikte problem çözme süreci. Sağlık Bilimleri Dergisi 2005; 14: 73-78.
|
|