Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ ÇALIŞMASI 1 |
İkinci düzey |
VPZ 711 |
Zorunlu |
3 |
25.00 |
25.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Dersi alacak öğrencinin tez önerisi, ERÜ. Sağlık Bilimleri Enstitüsü yönetim kurulundan geçmiş olmalıdır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ABDULLAH İNCİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Abdullah İNCİ, Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Prof. Dr. Önder DÜZLÜ, Doç. Dr. Zuhal ÖNDER, Doç. Dr. Arif ÇİLOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör Dr. Gamze YETİŞMİŞ, Öğr. Gör. Dr. Sadullah USLU
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerine hazırladıkları tez konusu ile ilgili temel bilgiler vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste öğrencinin tezi ile ilgili konularda bilgi verilir.
|
1- |
Literatür tarama
|
2- |
Literatür tarama
|
3- |
Literatür tarama
|
4- |
Tez konusunda temel bilgiler
|
5- |
Tez konusunda temel bilgiler
|
6- |
Tez konusunda temel bilgiler
|
7- |
Tez çalışmasının yapılması ve sistematiği ile ilgili temel bilgiler
|
8- |
Tez çalışmasının yapılması ve sistematiği ile ilgili temel bilgiler
|
9- |
Tez çalışmasının yapılması ve sistematiği ile ilgili temel bilgiler
|
10- |
Tez çalışmasının yapılması ve sistematiği ile ilgili temel bilgiler
|
11- |
Tez çalışmasının yapılması ve sistematiği ile ilgili temel bilgiler
|
12- |
Tezin yazılması ve verilerin yorumlanması hakkında temel bilgiler
|
13- |
Tezin yazılması ve verilerin yorumlanması hakkında temel bilgiler
|
14- |
Tezin yazılması ve verilerin yorumlanması hakkında temel bilgiler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Lisansüstü eğitim ile edinilen yeterliliklere bağlı olarak alan ile ilgili uzmanlık kazanmak
|
2- |
Uzmanlık alanıyla ilgili problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme.
|
3- |
Alanında edindiği bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek çalışmalarını bağımsız olarak ya da projeler kapsamında grup olarak yürütebilme.
|
4- |
Alanı ile ilgili bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip edebilme.
|
5- |
Çalışmalarını; yazılı, sözlü ve görsel gibi çeşitli yöntemler kullanarak sistematik biçimde aktarabilme.
|
6- |
Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
6
|
1
|
6
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
25
|
125
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
6
|
8
|
48
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
6
|
25
|
150
|
Arazi çalışması
|
6
|
25
|
150
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
6
|
25
|
150
|
Toplam iş yükü
|
|
|
631
|
AKTS
|
|
|
25.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Erol Alaçam. (1995). Bilimsel Etkinlik ve Yayım. TÜBİTAK Yayınları.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Internet
|
|