Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. OĞUZ DÜĞENCİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ OĞUZ DÜĞENCİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik açıklamalar ve çeşitli örnek problemler haftada 3 saatlik derslerde işlenmektedir.
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı, yüksek yapıların çelik taşıyıcı sistemleri ile ilgili bilgilere lisansüstü seviyesinde daha detaylı ve spesifik bilgilerin eklenmesi, teorik bilgilerin pratik uygulamalarla desteklenebilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Yüksek Yapının Tanımı.Yüksek yapı taşıyıcı sistemlerinin sınıflandırılması.Şehir dokusu içinde yüksek yapı.Yüksek yapıların dizayn esasları.Yüksek yapıların gelişimi.Yüksek Yapı Taşıyıcı sistemleri.Yüksek yapıların planlama kriterleri.Yüksek yapılara etken yükler.Yüksek yapı taşıyıcı sistemlerinin davranışları.Yüksek yapı taşıyıcı sisteminin kullanım şartlarının değerlendirilmesi.Yüksek yapı taşıyıcı sistemlerinin hesaplanması ve tasarım esasları.Yüksek yapıların muayenesi ve servis ömrünün değerlendirilmesi.
|
1- |
Yüksek Yapının Tanımı.Yüksek yapı taşıyıcı sistemlerinin sınıflandırılması.Şehir dokusu içinde yüksek yapı.
|
2- |
Yüksek yapıların dizayn esasları.Yüksek yapıların gelişimi.Yüksek Yapı Taşıyıcı sistemleri.Yüksek yapıların planlama kriterleri.
|
3- |
Yüksek yapılara etken yükler: Sabit yüklerin, hareketli yüklerin konstrüksiyon yüklerinin kar ve buzlaşma yüklerinin hesaplanması.
|
4- |
Yüksek yapılara etken yükler:Rüzgar yükleri, deprem yüklerinin hesaplanması
|
5- |
Yüksek binalara çarpma, patlama ve yangın yüklerinin etkisi.Yüksek binalara sıcaklık değişkenliği etkisine göre hesaplama.Tehlikeli yük bileşimleri.
|
6- |
Yüksek yapı taşıyıcı sistemlerinin davranışları.Farklı taşıyıcı sisteme sahip yüksek yapı davranışlarının karşılaştırılması.
|
7- |
Yüksek yapı taşıyıcı sisteminin kullanım şartlarının değerlendirilmesi.Yapı salınımını sınırlandıran tasarım yaklaşımları.
|
8- |
Yüksek yapı taşıyıcı sistemlerinin hesaplanması ve tasarım esasları.Rijit çerçeve taşıyıcı sistemli binaların hesaplanması.Tübüler yapıların hesaplanması.
|
9- |
Perde taşıyıcı sistemli ve Perde –çerçeve taşıyıcı sistemli binaların hesaplanması
|
10- |
Yüksek yapıların yapım yöntemleri
|
11- |
Anten yapıların hesaplanması ve tasarım esasları.
|
12- |
Farklı yüksek yapılar.Yüksek kirişli taşıyıcı sistemler.Çok katlı asma sistemler.Yüksek yapı taşıyıcı sisteminde uzay çerçeve sistemi uygulamaları.
|
13- |
Yüksek yapıların muayenesi ve servis ömrünün değerlendirilmesi yaklaşımları.Yapı servis ömrünü etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi.
|
14- |
Dönem içi ödev referatın savunması ve değerlendirilmesi. Ders kapsamında belirlenecek bir konunun yıl içi ödev olarak hazırlanması ve öğrenciler tarafından sunulması.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
2- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
3- |
Yüksek yapılar konusunun temel bilgilerinin açıklanması.
|
4- |
Yüksek yapılara etkiyen yükler ve bu yükler altında yüksek yapıların tasarlanması.
|
5- |
Yüksek yapı taşıyıcı sisteminin kullanım şartlarının değerlendirilmesi.
|
6- |
Yüksek yapıların muayenesi ve servis ömrünün değerlendirilmesi.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
6
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
70
|
70
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Wolfrang Schueller ; Yüksek yapı taşıyıcı sistemleri, İstanbul,1993.
*Kemal Özden, Nahit Kumbasar; Betonarme yüksek yapılar,İstanbul, 1993.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İstabul Yüksek Binalar Rüzgar Yönetmeliği, İstanbul,2008.
*Cemal Eyyubov Çelik Yapılar Cilt 2.*Tezcan S., Yüksek Yapılarda Rüzgar ve Deprem Yükleri, Boğaziçi Üniversitesi dahili rapor ,No.75-13T,1975.
|
|