Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstri Mühendisliği > TEZ ÇALIŞMASI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 2 Birinci düzey TİB 712 4 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. OSMAN BAYDER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. VELİ KAYHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Yüksek Lisans tez dönemi öğrencilerinin çalışma konularıyla ilgili inceleme, kaynak kullanımı ve araştırmalarının takibini yapmak, tezin yazım aşamasındaki problemleri çözümlemek ve ulaşılan sonuçları değerlendirmek
Dersin tanımı Tez konularıyla ilgili araştırma ve çalışmaların takip edildiği, tezin yazımı aşamasındaki problemlerin çözümlendiği ve ulaşılan sonuçların değerlendirildiği bir derstir.

Dersin içeriği
1- Tez konularıyla ilgili araştırmaların takibi, yazmaya ilişkin muhtemel problemlerin çözümü ve sonuçların değerlendirilmesi
2- Tez konularıyla ilgili araştırmaların takibi, yazmaya ilişkin muhtemel problemlerin çözümü ve sonuçların değerlendirilmesi
3- Tez konularıyla ilgili araştırmaların takibi, yazmaya ilişkin muhtemel problemlerin çözümü ve sonuçların değerlendirilmesi
4- Tez konularıyla ilgili araştırmaların takibi, yazmaya ilişkin muhtemel problemlerin çözümü ve sonuçların değerlendirilmesi
5- Tez konularıyla ilgili araştırmaların takibi, yazmaya ilişkin muhtemel problemlerin çözümü ve sonuçların değerlendirilmesi
6- Tez konularıyla ilgili araştırmaların takibi, yazmaya ilişkin muhtemel problemlerin çözümü ve sonuçların değerlendirilmesi
7- Tez konularıyla ilgili araştırmaların takibi, yazmaya ilişkin muhtemel problemlerin çözümü ve sonuçların değerlendirilmesi
8- Tez konularıyla ilgili araştırmaların takibi, yazmaya ilişkin muhtemel problemlerin çözümü ve sonuçların değerlendirilmesi
9- Tez konularıyla ilgili araştırmaların takibi, yazmaya ilişkin muhtemel problemlerin çözümü ve sonuçların değerlendirilmesi
10- Tez konularıyla ilgili araştırmaların takibi, yazmaya ilişkin muhtemel problemlerin çözümü ve sonuçların değerlendirilmesi
11- Tez konularıyla ilgili araştırmaların takibi, yazmaya ilişkin muhtemel problemlerin çözümü ve sonuçların değerlendirilmesi
12- Tez konularıyla ilgili araştırmaların takibi, yazmaya ilişkin muhtemel problemlerin çözümü ve sonuçların değerlendirilmesi
13- Tez çalışmasının sunumu
14- Tez çalışmasının sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırmada kullanılan kaynakları kullanmayı öğrenir.
2- Kaynaklardan konusunu ilgilendiren bilgileri alır.
3- Bu bilgilerin analizini yapar.
4- Sonuçları değerlendirerek tezi yazar.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 35 490
Toplam iş yükü     630
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar