Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ ÇALIŞMASI 2 |
Birinci düzey |
TİB 712 |
|
4 |
25.00 |
25.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. OSMAN BAYDER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. VELİ KAYHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Yüksek Lisans tez dönemi öğrencilerinin çalışma konularıyla ilgili inceleme, kaynak kullanımı ve araştırmalarının takibini yapmak, tezin yazım aşamasındaki problemleri çözümlemek ve ulaşılan sonuçları değerlendirmek
|
Dersin tanımı
|
Tez konularıyla ilgili araştırma ve çalışmaların takip edildiği, tezin yazımı aşamasındaki problemlerin çözümlendiği ve ulaşılan sonuçların değerlendirildiği bir derstir.
|
1- |
Tez konularıyla ilgili araştırmaların takibi, yazmaya ilişkin muhtemel problemlerin çözümü ve sonuçların değerlendirilmesi
|
2- |
Tez konularıyla ilgili araştırmaların takibi, yazmaya ilişkin muhtemel problemlerin çözümü ve sonuçların değerlendirilmesi
|
3- |
Tez konularıyla ilgili araştırmaların takibi, yazmaya ilişkin muhtemel problemlerin çözümü ve sonuçların değerlendirilmesi
|
4- |
Tez konularıyla ilgili araştırmaların takibi, yazmaya ilişkin muhtemel problemlerin çözümü ve sonuçların değerlendirilmesi
|
5- |
Tez konularıyla ilgili araştırmaların takibi, yazmaya ilişkin muhtemel problemlerin çözümü ve sonuçların değerlendirilmesi
|
6- |
Tez konularıyla ilgili araştırmaların takibi, yazmaya ilişkin muhtemel problemlerin çözümü ve sonuçların değerlendirilmesi
|
7- |
Tez konularıyla ilgili araştırmaların takibi, yazmaya ilişkin muhtemel problemlerin çözümü ve sonuçların değerlendirilmesi
|
8- |
Tez konularıyla ilgili araştırmaların takibi, yazmaya ilişkin muhtemel problemlerin çözümü ve sonuçların değerlendirilmesi
|
9- |
Tez konularıyla ilgili araştırmaların takibi, yazmaya ilişkin muhtemel problemlerin çözümü ve sonuçların değerlendirilmesi
|
10- |
Tez konularıyla ilgili araştırmaların takibi, yazmaya ilişkin muhtemel problemlerin çözümü ve sonuçların değerlendirilmesi
|
11- |
Tez konularıyla ilgili araştırmaların takibi, yazmaya ilişkin muhtemel problemlerin çözümü ve sonuçların değerlendirilmesi
|
12- |
Tez konularıyla ilgili araştırmaların takibi, yazmaya ilişkin muhtemel problemlerin çözümü ve sonuçların değerlendirilmesi
|
13- |
Tez çalışmasının sunumu
|
14- |
Tez çalışmasının sunumu
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Araştırmada kullanılan kaynakları kullanmayı öğrenir.
|
2- |
Kaynaklardan konusunu ilgilendiren bilgileri alır.
|
3- |
Bu bilgilerin analizini yapar.
|
4- |
Sonuçları değerlendirerek tezi yazar.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
2- |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
3- |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
5- |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
7- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10- |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
11- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
8
|
112
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
14
|
35
|
490
|
Toplam iş yükü
|
|
|
630
|
AKTS
|
|
|
25.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|