Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
VETERİNER EKG |
İkinci düzey |
VFZ-503 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. EBRU ÇETİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr.Nazmi ÇETİN
Doç.Dr.Ebru ÇETİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ders, laboratuar uygulamaları, rapor, genel sunumlar
|
Dersin amacı
|
Öğrenciler evcil ve laboratuar hayvanlarında temel EKG kaydı ve yorumlanması hakkında bilgi sahibi olacak.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste evcil ve laboratuvar hayvanlarından EKG kaydedilmesi anlatılmaktadır
|
1- |
teorik:Kalbin elektriksel aktivitesi
pratik:EKG’ ye giriş
|
2- |
teorik:EKG cihazı
pratik:EKG cihazı ve EKG kağıdı
|
3- |
teorik:EKG nin temel prensipleri
pratik:EKG’nin temel prensipleri
|
4- |
teorik:EKG derivasyonları
pratik:Derivasyonlar
|
5- |
teorik:Elektrotların yerleştirilmesi
pratik:Elektrotların yerleştirilmesi
|
6- |
teorik:Evcil hayvanlardan EKG kaydı
pratik:EKG’nin Voltaj ve sure kalibrasyonu
|
7- |
teorik:Laboratuvar hayvanlarında EKG kaydı
pratik:Evcil hayvanlardan EKG kaydı
|
8- |
teorik:EKG dalgaları ve aralıkları
pratik:Laboratuvar hayvanlarında EKG kaydı
|
9- |
teorik:Normal EKG
pratik:Normal EKG’nin karakteristikleri
|
10- |
teorik:Ritim bozuklukları
pratik:Ritim
|
11- |
teorik:Ritim bozuklukları
pratik:Aritmiler
|
12- |
teorik:EKG’nin yorumlanması
pratik:EKG’nin yorumlanması
|
13- |
teorik:EKG’nin yorumlanması
pratik:EKG’nin yorumlanması
|
14- |
teorik:EKG’ nin yorumlanması
pratik:EKG’nin yorumlanması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
EKG nin yorumlanmasını anlayabilme
|
2- |
Ritim bozukluklarını anlayabilme
|
3- |
EKG nin temel prensiplerini anlayabilme
|
4- |
EKG nin yorumlanmasını anlayabilme
|
5- |
Ritim bozukluklarını anlayabilme
|
6- |
EKG nin temel prensiplerini anlayabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
|
|
2- |
Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
|
|
3- |
Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
|
|
4- |
Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
|
|
5- |
Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
|
|
6- |
Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
|
|
7- |
Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
|
|
8- |
Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
|
|
9- |
Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
3
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
5
|
2
|
10
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
3
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
10
|
2
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara
2. Cunningham, J.G., 2002: Textbook of veterinary physiology.Elsevier, USA.
3. Reece, W.O., 1997: Physiology of demestic animals. Williams and Wilkins, USA
4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya
5-Bölükbaşı, F. (1989). Fizyoloji Ders Kitabı. Vücut Isısı ve Sindirim. Cilt 1, Ankara Üniv. Veteriner Fakültesi Yayınları, No: 413, Ankara
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Yılmaz, B.,2000: Fizyoloji. Feryal Matbaacılık, Ankara
2-Melvin J. Swenson and William O. Reece (1993) Dukes’ Physiology of Domestic Animals, Eleventh Edition. Cornell University Press
3- Burtnick, N.L., Tilley, L. (1999) ECG - Electrocardiography for the Small Animal Practitioner. Teton Newmedia
|
|