Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HEYKELDE ANATOMİ |
Üçüncü düzey |
HEYU204 |
|
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP ÖZER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP ÖZER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Uygulama ve Teorik
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencinin, çizgi değerlerinin farkına varmasını, nesneler arasında ilişki kurmasını, desende insan anatomisinin öneminin kavratılması. İnsan bedeninin oranlarını, iskelet ve kas sistemini genel hatlarıyla öğrenmek ve anatomik doğrulukla çizim yapabilmek
|
Dersin tanımı
|
Tüm sanat disiplinlerinin temeli olan desen, dünyayı algılamamız ve kavramamız için önemli bir yöntemdir. Görme, duyum ve estetikle ilgili deneyimimizin bir taşıyıcısı olan desen disiplini aynı zamanda görsel sanatların temel disiplinidir. Bu derste atölye ortamında canlı model, mekan ve kompozisyon çalışmaları aracılığı ile füzen, grafit, çini mürekkebi vb. malzemeler kullanılarak ve Anatomi bilgileri, çizim teknikleri gösterilerek, öğrencinin resimsel alt yapısı oluşturulacaktır. İnsan bedeninde cinsiyet ve yaşlara göre oran İnsan bedeninde genel iskelet ve kas sistemi İskelet ve kas sisteminde hareket kabiliyeti Gövde Anatomisi Kol Anatomisi El Anatomisi Bacak Anatomisi Ayak Anatomisi Baş Anatomisi
|
1- |
Dersi öğrenciler tanıtıp, bu dönem içerisinde neler yapılacağını, dersin amacı ve önemi hakkında bilgi vererek, derste kullanılacak malzemeler açıklamak
|
2- |
İnsan bedeninde oranlar
|
3- |
İskelet Sistemi
|
4- |
Kas Sistemi
|
5- |
Gövde Anatomisi
|
6- |
Kol Anatomisi
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
El Anatomisi
|
9- |
Bacak Anatomisi
|
10- |
Ayak Anatomisi
|
11- |
Kafa ve Boyun Anatomisi
|
12- |
Tüm Beden Anatomisi/Pozlar
|
13- |
Tüm Beden Anatomisi/Pozlar
|
14- |
Tüm Beden Anatomisi/Pozlar
|
15- |
Tüm Beden Anatomisi/Pozlar
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yaşa ve cinsiyete bağlı olarak değişen insan anatomisini bilir.
|
2- |
Anatomik parçaları birbirine göre oranlayabilir.
|
3- |
Kemik yapılarını ve özelliklerini bilir.
|
4- |
Kas yapılarını ve özelliklerini bilir.
|
5- |
Kas ve kemiklerin yüzeyel anatomisini bilir.
|
6- |
Farklı pozlarda değişen anatomik nitelikleri tahmin edebilir.
|
7- |
Temel anatomi terimlerini bilir.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
4
|
2
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
132
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Anatomy, Drawing School- Human- Animal- Comporative Anatomy, Konemann, 1996
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-Anatomy, Drawing School- Human- Animal- Comporative Anatomy, Konemann, 1996 -The Language of the Body Drawings, Pierre Paul Prudhon, Henry N. Abrams.Inc. Publiers, 1996 -İnsan Figürü Çizme Sanatı, Jose M. Parramon, Remzi Kitabevi, 1993 -Çizgi ve Eller- Osman Hamdi Bey’den Günümüze Türk Resminde Desen,Y.K.Y.,2001 -Karakalem Resim; ÇAĞLARCA, Sadettin -Figure Drawing: A Practical Manual for All Students of Art; RAYNES, John
|
|