Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SİYASAL DÜŞÜNCELER TARİHİ |
Birinci düzey |
RTS242 |
Zorunlu |
4 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. MUSTAFA ATAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. AHMET ÖZTEKİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans
|
Dersin amacı
|
İlk çağlardan beri siyasal düşüncenin toplumların dini, siyasi, ekonomik yapılarıyla ilişkili olduğunu,toplumsal ve kültürel yapıdaki değişime paralel olarak siyasal yönetimlerin de değiştiğini, çeşitli siyasal akımların ve hareketlerin toplumların karşılaştıkları ciddi krizleri aşmak için birer mücadele ve çözüm aracı olarak ortaya çıktığını tartışmak...
|
Dersin tanımı
|
İnsan topluluklarında siyasi düşüncenin doğuşu, ilk çağlardan bu güne siyasal düşüncelerin gelişim seyri, devletin gerekliliğine dair tartışmaları konu edinen, ilgili kavramlar üzerinde duran bir derstir.
|
1- |
Siyasi düşünceler dersinin konusu, siyasi düşüncenin ortaya çıkışı, toplumların sosyo-kültürel yapısına göre farklılık arz etmesi, siyasi düşüncenin siyasal düzenlerden-rejimlerden daha eski oluşu...
|
2- |
Antik Yunanda polis ve sosyal yaşam
|
3- |
Antik Yunanda siyasal yapı
|
4- |
Antik Yunanda düşünürler ve siyasal yaklaşımlar
|
5- |
Ortaçağ dönemi siyasal düşünceler
|
6- |
Roma İmparatorluğunda sosyal yaşam
|
7- |
Roma İmparatorluğunda düşünürler ve siyasal yaklaşımlar
|
8- |
Din ve siyasal alandaki mücadelelere giriş
|
9- |
Hristiyanlık ve krallıkların siyasal çatışmaları
|
10- |
16. Yüzyıl devlet düşüncesi
|
11- |
17. Yüzyıl ve modern devletin biçimlenişi
|
12- |
Aydınlanma ve aklın iktidarı
|
13- |
Halkın egemenliği anlayışının doğuşu
|
14- |
Fransız devrimi ve ulus devlet
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Siyasi düşüncenin ilk insan topluluklarına kadar giden bir geçmişi olduğunu bilir
|
2- |
Bugünkü siyasi akımların ve yönetim tiplerinin ilk örneklerinin hemen hemen tamamının ilk çağda ortaya çıktığını fark eder.
|
3- |
İlk çağın gerek düşünce gerekse çeşitli yönetim biçimleri bakımından bir temel işlevine sahip olduğunu öğrenmek
|
4- |
Yunan site devlet yapısı ve özellikleri, ile Sokrat, Eflatun ve Aristo''''nun siyasi görüşleri hakkında bilgi sahibi olmak
|
5- |
Orta Çağda Siyasi Düşünce: Temel İlkeleri Hakkında Bilgi Sahibi Olmak.
|
6- |
Fransa Devrimine kadar olan süreçteki yaklaşımları bilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
3
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
5
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
8
|
5
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
122
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Siyasal Düşünceler Tarihi Kitabı
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|