Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (yüksek Lisans) > EKZOTİK PET, KANATLI VE AMPHİBİLERİN RAD.
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EKZOTİK PET, KANATLI VE AMPHİBİLERİN RAD. İkinci düzey VCR 617 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NUSRET APAYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı BU DERSİN AMACI; EKZOTİK PET, KANATLI VE AMPHİBİLERİN RADİYOLOJİSİNİN ÖĞRETİLMESİDİR
Dersin tanımı EKZOTİK PET, KANATLI VE AMPHİBİLERİN RADİYOLOJİSİNİN TEMEL KONULARI VERİLECEK

Dersin içeriği
1- Ekzotik hayvanların radyolojik anatomisi muayenesi
2- Kanatlıların radyolojik anatomisi muayenesi
3- Amphibilerin radyolojik anatomisi muayenesi
4- Ekzotik hayvanların radyolojik muayenesi
5- Kanatlıların radyolojik muayenesi
6- Amphibilerin radyolojik muayenesi
7- Egzotik hayvanlarda radyolojik yorumlama
8- Egzotik hayvanlarda radyolojik yorumlama
9- Kanatlılarda radyolojik yorumlama
10- Amphibilerde radyolojik yorumlama
11- - Egzotik pet, kanatlı ve amphibilerde çift yönlü radyografi
12- - Egzotik, pet ve kanatlılarda radyolojik takip
13- OLGU TARTIŞMASI
14- OLGU TARTIŞMASI
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- EKZOTİK PET, KANATLI VE AMPHİBİLERİN RADİYOLOJİSİNİN TEMEL KONULARI VERİLECEK
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 6 6 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     53
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fossum TW 2003 Small animal surgery, Manm FA, Constanninescu GM, Yoon H-Y, 2011, Fundemantals of Small animal surgery, Samsar E, Akın F, 2003, Genel Cerrahi, Medipres, Ankara,
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar