Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. NUSRET APAYDIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK
|
Dersin amacı
|
BU DERSİN AMACI; EKZOTİK PET, KANATLI VE AMPHİBİLERİN RADİYOLOJİSİNİN ÖĞRETİLMESİDİR
|
Dersin tanımı
|
EKZOTİK PET, KANATLI VE AMPHİBİLERİN RADİYOLOJİSİNİN TEMEL KONULARI VERİLECEK
|
1- |
Ekzotik hayvanların radyolojik anatomisi muayenesi
|
2- |
Kanatlıların radyolojik anatomisi muayenesi
|
3- |
Amphibilerin radyolojik anatomisi muayenesi
|
4- |
Ekzotik hayvanların radyolojik muayenesi
|
5- |
Kanatlıların radyolojik muayenesi
|
6- |
Amphibilerin radyolojik muayenesi
|
7- |
Egzotik hayvanlarda radyolojik yorumlama
|
8- |
Egzotik hayvanlarda radyolojik yorumlama
|
9- |
Kanatlılarda radyolojik yorumlama
|
10- |
Amphibilerde radyolojik yorumlama
|
11- |
- Egzotik pet, kanatlı ve amphibilerde çift yönlü radyografi
|
12- |
- Egzotik, pet ve kanatlılarda radyolojik takip
|
13- |
OLGU TARTIŞMASI
|
14- |
OLGU TARTIŞMASI
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
EKZOTİK PET, KANATLI VE AMPHİBİLERİN RADİYOLOJİSİNİN TEMEL KONULARI VERİLECEK
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşirelik felsefesini bilir
|
|
2- |
Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
|
|
3- |
Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
|
|
4- |
Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
|
|
5- |
Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
|
|
6- |
Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
|
|
7- |
İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
|
|
8- |
Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
9- |
Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
|
|
10- |
Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
|
|
11- |
Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
|
|
12- |
Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
13- |
Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
|
|
14- |
Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
6
|
6
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
4
|
4
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
53
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Fossum TW 2003 Small animal surgery, Manm FA, Constanninescu GM, Yoon H-Y, 2011, Fundemantals of Small animal surgery, Samsar E, Akın F, 2003, Genel Cerrahi, Medipres, Ankara,
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|