Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Hemşirelik (yüksek Lisans) > EKZOTİK PET, KANATLI VE AMPHİBİLERİN RAD.
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EKZOTİK PET, KANATLI VE AMPHİBİLERİN RAD. İkinci düzey VCR 617 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NUSRET APAYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı BU DERSİN AMACI; EKZOTİK PET, KANATLI VE AMPHİBİLERİN RADİYOLOJİSİNİN ÖĞRETİLMESİDİR
Dersin tanımı EKZOTİK PET, KANATLI VE AMPHİBİLERİN RADİYOLOJİSİNİN TEMEL KONULARI VERİLECEK

Dersin içeriği
1- Ekzotik hayvanların radyolojik anatomisi muayenesi
2- Kanatlıların radyolojik anatomisi muayenesi
3- Amphibilerin radyolojik anatomisi muayenesi
4- Ekzotik hayvanların radyolojik muayenesi
5- Kanatlıların radyolojik muayenesi
6- Amphibilerin radyolojik muayenesi
7- Egzotik hayvanlarda radyolojik yorumlama
8- Egzotik hayvanlarda radyolojik yorumlama
9- Kanatlılarda radyolojik yorumlama
10- Amphibilerde radyolojik yorumlama
11- - Egzotik pet, kanatlı ve amphibilerde çift yönlü radyografi
12- - Egzotik, pet ve kanatlılarda radyolojik takip
13- OLGU TARTIŞMASI
14- OLGU TARTIŞMASI
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- EKZOTİK PET, KANATLI VE AMPHİBİLERİN RADİYOLOJİSİNİN TEMEL KONULARI VERİLECEK
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşirelik felsefesini bilir
2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 6 6 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     53
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fossum TW 2003 Small animal surgery, Manm FA, Constanninescu GM, Yoon H-Y, 2011, Fundemantals of Small animal surgery, Samsar E, Akın F, 2003, Genel Cerrahi, Medipres, Ankara,
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar