Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. İSMAİL ÇELİK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. MUSTAFA ORHAN PÜSKÜLLÜ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
None
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Kimyasal reaksiyonları, elektrofilik-nükleofilik sübstitüsyon, katım veya eliminasyon reaksiyonlarını öğrenilmesi
|
Dersin tanımı
|
Organik Kimyada yürüyen reaksiyonların mekanizmalarının öğrenilmesi
|
1- |
Kimyasal reaksiyon termodinamiği ve kinetiği
|
2- |
Organik reaksiyonlarda reajanların sınıflandırması ve reaksiyon mekanizmaları
|
3- |
Organik reaksiyonların sınıflandırılması
|
4- |
Alifatik hidrokarbonlarda nükleofilik sübstitüsyon reaksiyonları
|
5- |
SN1 reaksiyon mekanizmaları
|
6- |
SN1 reaksiyon örnekleri
|
7- |
SN1 reaksiyon örnekleri
|
8- |
Sınav
|
9- |
Hafta SN2 reaksiyon mekanizmaları
|
10- |
SN2 reaksiyon örnekleri
|
11- |
E1 ve E2 reaksiyonları ve örnekleri
|
12- |
SN1/SN2 reaksiyon mekanizmalarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
|
13- |
E1/E2 reaksiyon mekanizmalarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
|
14- |
Konjuge sistemlere nükleofilik sübstitüsyon reaksiyonları
|
15- |
Konjuge sistemlere elektrofilik sübstitüsyon reaksiyonları
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kimyasal reaksiyonları, elektrofilik-nükleofilik sübstitüsyon, katım veya eliminasyon olarak sınıflandırabilir.
|
2- |
Kimyasal reaksiyonları, elektrofilik-nükleofilik sübstitüsyon, katım veya eliminasyon olarak sınıflandırabilir.
|
3- |
Kimyasal reaksiyonları, elektrofilik-nükleofilik sübstitüsyon, katım veya eliminasyon olarak sınıflandırabilir.
|
4- |
Kimyasal reaksiyonları, elektrofilik-nükleofilik sübstitüsyon, katım veya eliminasyon olarak sınıflandırabilir.
|
5- |
Kimyasal reaksiyonları, elektrofilik-nükleofilik sübstitüsyon, katım veya eliminasyon olarak sınıflandırabilir.
|
6- |
Kimyasal reaksiyonları, elektrofilik-nükleofilik sübstitüsyon, katım veya eliminasyon olarak sınıflandırabilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
14
|
42
|
Ödevler
|
2
|
15
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
16
|
48
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
16
|
16
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
22
|
22
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
202
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
3
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Organik Reaksiyon Mekanizmaları: Prof. Dr. Olcay Anaç, Prof. Dr. Naciye Talınlı
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Organik Reaksiyon Mekanizmaları: Prof. Dr. Olcay Anaç, Prof. Dr. Naciye Talınlı
|
|