Giriş | English
Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Biyokimya (yüksek Lisans) > ORGANİK REAKSİYON MEKANİZMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ORGANİK REAKSİYON MEKANİZMALARI İkinci düzey EFK 506 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. İSMAİL ÇELİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MUSTAFA ORHAN PÜSKÜLLÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı None
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Kimyasal reaksiyonları, elektrofilik-nükleofilik sübstitüsyon, katım veya eliminasyon reaksiyonlarını öğrenilmesi
Dersin tanımı Organik Kimyada yürüyen reaksiyonların mekanizmalarının öğrenilmesi

Dersin içeriği
1- Kimyasal reaksiyon termodinamiği ve kinetiği
2- Organik reaksiyonlarda reajanların sınıflandırması ve reaksiyon mekanizmaları
3- Organik reaksiyonların sınıflandırılması
4- Alifatik hidrokarbonlarda nükleofilik sübstitüsyon reaksiyonları
5- SN1 reaksiyon mekanizmaları
6- SN1 reaksiyon örnekleri
7- SN1 reaksiyon örnekleri
8- Sınav
9- Hafta SN2 reaksiyon mekanizmaları
10- SN2 reaksiyon örnekleri
11- E1 ve E2 reaksiyonları ve örnekleri
12- SN1/SN2 reaksiyon mekanizmalarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
13- E1/E2 reaksiyon mekanizmalarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
14- Konjuge sistemlere nükleofilik sübstitüsyon reaksiyonları
15- Konjuge sistemlere elektrofilik sübstitüsyon reaksiyonları
16- Final sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kimyasal reaksiyonları, elektrofilik-nükleofilik sübstitüsyon, katım veya eliminasyon olarak sınıflandırabilir.
2- Kimyasal reaksiyonları, elektrofilik-nükleofilik sübstitüsyon, katım veya eliminasyon olarak sınıflandırabilir.
3- Kimyasal reaksiyonları, elektrofilik-nükleofilik sübstitüsyon, katım veya eliminasyon olarak sınıflandırabilir.
4- Kimyasal reaksiyonları, elektrofilik-nükleofilik sübstitüsyon, katım veya eliminasyon olarak sınıflandırabilir.
5- Kimyasal reaksiyonları, elektrofilik-nükleofilik sübstitüsyon, katım veya eliminasyon olarak sınıflandırabilir.
6- Kimyasal reaksiyonları, elektrofilik-nükleofilik sübstitüsyon, katım veya eliminasyon olarak sınıflandırabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3- Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5- Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6- Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8- Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9- Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 14 42
Ödevler 2 15 30
Sunum / Seminer hazırlama 3 16 48
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 16 16
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 22 22
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     202
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Organik Reaksiyon Mekanizmaları: Prof. Dr. Olcay Anaç, Prof. Dr. Naciye Talınlı
Yardımcı Kaynaklar Organik Reaksiyon Mekanizmaları: Prof. Dr. Olcay Anaç, Prof. Dr. Naciye Talınlı

Ders ile ilgili dosyalar