Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (yüksek Lisans) > METİN NEŞRİ VE PROBLEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
METİN NEŞRİ VE PROBLEMLERİ İkinci düzey TDE 540 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ATABEY KILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Atabey KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Turgut KOÇOOĞLU, Öğr. Gör. Dr. Abdülkadir DAĞLAR
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Metin Neşri Bilgileri Edinmek
Dersin tanımı Eski Türk Edebiyatı Metinlerini neşretme usûllerini öğrenmek/öğretmek

Dersin içeriği
1- Metin Neşri Kavramı
2- Metin Neşri''''nin Avrupa''''daki Gelişimi
3- Metin Neşri''''nin İslâmî İlimler İle Türk Edebiyatındaki Yeri ve Önemi
4- Metin Neşri''''ne Dâir Temel Kaynakların Tespiti ve Gözden Geçirilmesi
5- Ahmet Ateş''''in "Metin Tenkidi Hakkında" İsimli Makalesi''''nin Okunması ve Değerlendirilmesi I
6- Ahmet Ateş''''in "Metin Tenkidi Hakkında" İsimli Makalesi''''nin Okunması ve Değerlendirilmesi II
7- Metin Neşri ile İlgili Teorik Bilgi Veren Makalelerin Okunması I
8- Vize
9- Metin Neşri ile İlgili Teorik Bilgi Veren Makalelerin Okunması II
10- Metin Neşri ile İlgili Teorik Bilgi Veren Makalelerin Okunması III
11- Metin Neşri ile İlgili Teorik Bilgi Veren Makalelerin Okunması IV
12- Örnek Metin Neşri Uygulamalarının Değerlendirilmesi I
13- Örnek Metin Neşri Uygulamalarının Değerlendirilmesi II
14- Genel Değerlendirme
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Metin Neşri Kavramının Bilinmesi
2- Metin Neşri''''nin Doğu''''da ve Batı''''da Öneminin öğrenilmesi
3- İslâmî Metinlerin neşrinin önemi ve usûlünün öğrenilmesi
4- Türk Edebiyatı Metinlerinin İlmî Usûllerle Neşrinin Usûllerinin Kavranması
5- Mevcut Neşirlerin İlmî Bakımdan Tenkidinin Yapılabilmesi
6- Tenkitli Neşir Esasını kavrama
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16- Akademik dünyayı tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 10 50
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 8 40
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ahmet Ateş, "Metin Tenkidi Hakkında"
Yardımcı Kaynaklar İsmail Ünver, "Çevriyazıda Yazım Birliği Üzerine Öneriler", Adnan İnce, "Metin Neşri", Zeynep Korkmaz, "Eski Anadolu Türkçesi Grameri Üzerine", Atabey Kılıç, "Günümüzde Metin Neşri ve Problemleri Üzerine Düşünceler", Salahattin Polat, "Metin Tenkidi"

Ders ile ilgili dosyalar