Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
METİN NEŞRİ VE PROBLEMLERİ |
Üçüncü düzey |
TDE 540 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ATABEY KILIÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Atabey KILIÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Turgut KOÇOOĞLU, Öğr. Gör. Dr. Abdülkadir DAĞLAR
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Metin Neşri Bilgileri Edinmek
|
Dersin tanımı
|
Eski Türk Edebiyatı Metinlerini neşretme usûllerini öğrenmek/öğretmek
|
1- |
Metin Neşri Kavramı
|
2- |
Metin Neşri''''nin Avrupa''''daki Gelişimi
|
3- |
Metin Neşri''''nin İslâmî İlimler İle Türk Edebiyatındaki Yeri ve Önemi
|
4- |
Metin Neşri''''ne Dâir Temel Kaynakların Tespiti ve Gözden Geçirilmesi
|
5- |
Ahmet Ateş''''in "Metin Tenkidi Hakkında" İsimli Makalesi''''nin Okunması ve Değerlendirilmesi I
|
6- |
Ahmet Ateş''''in "Metin Tenkidi Hakkında" İsimli Makalesi''''nin Okunması ve Değerlendirilmesi II
|
7- |
Metin Neşri ile İlgili Teorik Bilgi Veren Makalelerin Okunması I
|
8- |
Vize
|
9- |
Metin Neşri ile İlgili Teorik Bilgi Veren Makalelerin Okunması II
|
10- |
Metin Neşri ile İlgili Teorik Bilgi Veren Makalelerin Okunması III
|
11- |
Metin Neşri ile İlgili Teorik Bilgi Veren Makalelerin Okunması IV
|
12- |
Örnek Metin Neşri Uygulamalarının Değerlendirilmesi I
|
13- |
Örnek Metin Neşri Uygulamalarının Değerlendirilmesi II
|
14- |
Genel Değerlendirme
|
15- |
Final
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Metin Neşri Kavramının Bilinmesi
|
2- |
Metin Neşri''''nin Doğu''''da ve Batı''''da Öneminin öğrenilmesi
|
3- |
İslâmî Metinlerin neşrinin önemi ve usûlünün öğrenilmesi
|
4- |
Türk Edebiyatı Metinlerinin İlmî Usûllerle Neşrinin Usûllerinin Kavranması
|
5- |
Mevcut Neşirlerin İlmî Bakımdan Tenkidinin Yapılabilmesi
|
6- |
Tenkitli Neşir Esasını kavrama
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
10
|
50
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
3
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
5
|
8
|
40
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
50
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ahmet Ateş, "Metin Tenkidi Hakkında"
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İsmail Ünver, "Çevriyazıda Yazım Birliği Üzerine Öneriler", Adnan İnce, "Metin Neşri", Zeynep Korkmaz, "Eski Anadolu Türkçesi Grameri Üzerine", Atabey Kılıç, "Günümüzde Metin Neşri ve Problemleri Üzerine Düşünceler", Salahattin Polat, "Metin Tenkidi"
|
|